Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Sunflowerss

Sunflowerss
@zeynebevsen
يُؤْتِي الْحِكْمَةَ مَنْ يَشَٓاءُۚ وَمَنْ يُؤْتَ الْحِكْمَةَ فَقَدْ اُو۫تِيَ خَيْرًا كَث۪يرًاۜ Haziran/2023ten itibaren okuduklarım*
Sabitlenmiş gönderi
Issız yerlerde kendin için bir evren ol. Tibulhis
Reklam
314 syf.
·
Puan vermedi
·
15 günde okudu
Denemeler
DenemelerMontaigne
8.5/10 · 54,5bin okunma
Beyin yakan hususlar
Allah kâfirleri yaratmaya razı olduğu şeyden dolayı azaba uğratır, dedi. Niçin? diye sordum. Allah, küfrü yaratmaya rızası olduğu halde onlan küfürlerinden dolayı azab çeker. Fakat Allah'ın bizatihi küfre rızası yoktur, dedi. Allah "Kulları için küfre rızası yoktur. " buyurduğu halde nasıl olur da küfrü yaratmaya rızası olur? diye sordum. Şöyle cevap verdi: Allah onlar hakkında diler, fakat razı olmaz. Niçin? Çünkü Allah Iblis'i yaratmıştır, Iblis'i yaratmaya rızası var, fakat Iblis'in kendisine rızası yoktur. Keza Allah, içkiyi ve domuzu yaratmıştır. Onları yaratmaya rızası olduğu halde kendilerine rızası yoktur.

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Allah'ın dilemesi onun rızası mıdır, değil midir? diye sordum. Dilemesi, rızası ve emrettiği hususta taat ile amel eden kimse için, Allah'ın rızası vardır. Allah'ın emrettiğinin hilafina amel işleyen kimse onun dile- mesi ile işlemiş olur, fakat onun rızasıyla işlemiş olmaz. Ona karşı masiyet işlemiş olur. Masiyet ise Allah'in nzası hiláfinadir, dedi.
Allah'ın dilemesi
Allah yaratmayı dilemediği bir şeyi emretmiş fakat bir şeyi emretmediği halde yaratmış midir? diye sordum: Evet, dedi. Bu nasıl olur? diye sordum. Allah kâfire müslüman olmayı emretmiş, fakat kâfir için müslümanlığı yaratmamıştır. Kâfir için küfrü dilemiş, fakat kâfire küfrü emretmediği halde yaratmıştır, diye cevap verdi. Allah, emretmemiş olduğu bir şeyden razı olur mu? diye sordum. Evet, nafile ibadetler buna misaldir, dedi. Allah bir şeyi emrettiği halde ondan razı olmaması durumu olur mu? diye sordum. Hayır, dedi.
Reklam
"Şüphesiz en şerli şeyler sonradan ortaya konulanlardır. Her ihdas edilen şey, bid'at; her bid'at, dalalet, her dalalet de cehennemdedir." derdi.
Bana kâtilden ve onun arkasında namaz kılmaktan bahsedin, dedim, Ebu Hanife: Her takva sahibi ve günahkar kimsenin peşinde namaz kılmak caizdir. Senin ecrin sana, da onun günahı kendisine aittir, dedi.
Peygamber: "Benim ümmetimin en şerlileri ben ateşte değil, cennette olacağım, diyenlerdir." buyurdu. Hz. Peygamber: "Ümmetimden müteelli olanların vay haline," buyurdu. Müteellinin kim olduğu sorulunca: "Onlar, filan kimse cennette, filan kimse de cehennemdedir, diyenlerdir." buyurdu. Hz. Peygamber şöyle buyurdu: "Allah kıyamet günü aralarında hükmedinceye kadar, ümmetimin cennette veya cehennemde olduğunu söylemeyiniz."
Iman edilecek hususların hepsine inanan, fakat Isa ve Musa peygamber midir, değil midir? diyen kimse kâfir olur. Keza kâfir cennete mi, yoksa cehenneme mi gider, bilmem, diyen kimse de: "Käfirler için cehennem ateşi vardır, onlar öldürülmezler ki ölsünler...", "Onlar için yakılma azabi vardır.", "Onlar için şiddetli azap vardir." âyetlerinden dolayı kafir olur.
Kâfirin durumu nedir? dedim. Onlar o gün iman ederler, dedi. - Bu nasıl olur? diye sordum. Şöyle dedi: Allah Kur'ân'da şöyle buyurur: "Onlar bizim cezamızı görünce, biz yalnız Allah'a inandık, Allah'a ortak koştuklanımızı reddettik, dediler. Onlarm, azabımızı gördüklerinde iman etmeleri fayda vermez.
Reklam
BEYNE'L-HAVF VE'R-RECA'
Ben cennetliğim diyen kimsenin durumu nedir? diye sordum, Ebu Hanife: Yalan söylemiştir, o bunu bilmiyor. Mü'min imanı sebebiyle cennete giren, işledikleri sebebiyle ateşte azap gören kimsedir, dedi. Eğer kendisinin cehennem ehli olduğunu söylerse? dedim. Şöyle dedi: Yalan söylemiştir. Onun bu hususta bilgisi yoktur. Şüphesiz ki o, Allah'ın rahmetinden ümit kesmiştir. Ve şöyle devam etti: Mü'minin, gerçekten mü'minim demesi gerekir. Çünkü o, imanında şüphe etmemektedir.
Eğer Allah kullarını günah işlemeye icbar ediyor, daha sonra onları günahtan dolayı cezalandırıyor, derse nasıl cevap veririz. diye sordum. Şöyle dedi: O kimseye, "Kul kendisi için fayda veya zarar vermeye kadir olabilir mi?" diye sor. Eğer, "Hayır, çünkü onlar taat ve masiyet dışında kendileri için fayda ve zarar konusunda mecburdurlar" derse, ona "Allah şerri yarattı mi?" diye sor. O buna "evet" derse kendi iddiasından vazgeçmiş olur. Eğer "hayır" derse: De ki: "Yarattığı şeylerin şerrinden sabahın Rabbine sığınırım" ayetinden dolayı kafir olur. Çünkü bu âyet, Allah'ın şerri yarattığını haber vermektedir.
Allah bize yapabilme gücü vermiştir biz onu iyi veya kötü yönde kullanırız
Ebû Hanife (r.a.) şöyle dedi: Şüphesiz ki, kulun kendisiyle kötülüğü işlediği güç (istitâat), bizatihi kulun iyiliği işlemesi için de müsaittir. Kul, Allah'ın kendisinde meydana getirdiği, kötülükte değil, iyilikte kullanılmasını emrettiği istitâati sarf ve tevcihinden dolayı ceza görecektir.
"Dileyen iman etsin, dileyen kâfir olsun." âyetinden dolayı dilemek bana aittir, istersem iman ederim, istersem iman etmem, derse ne olur? diye sordum. Ebû Hanife şöyle dedi: O kimse iddiasında yalancıdır. Allah'ın "Gerçekten Kur'ân bir öğüttür. Kim dilerse ondan öğüt alır. Ancak Allah'ın dilediği kimse Öğüt alır.", "Siz, Allah dilemedikçe birşey dileyemezsiniz." âyetlerini görmüyor mu sun? "Dileyen iman etsin, dileyen käfir olsun." âyeti vaid (tehdid) içindir. O kimse bu sözü ile âyeti reddetmediği için kâfir olmamıştır. Ancak âyetin tenzilini reddetmemiş fakat te'vilinde hata etmiştir.
Cibril Hadis
İman, Allah'tan başka ilah olmadığına, Muhammed'in Allah'ın kulu ve elçisi olduğuna şehadet etmen, meleklerine, kitaplarna, peygamberlerine, âhiret gününe, kadere, hayır ve şerrin Yüce Allah'tan olduğuna inanmandir, buyurdu. O zat buna karşı: - Doğru söyledin, dedi. Biz çöl insanlarının câhil olmaları dolayısıyla onun Hz.
El-Fıkhu'l Ebsad
Fikhin en faziletlisi, kişinin Yüce Allah'a imanı, şerâyi, sünnetler, hadler, ümmetin ittifak ve ihtilafını bilmesidir.
760 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.