Büyük insanlığın toprağında gölge yok, sokağında fener, penceresinde cam, ama umudu var büyük insanlığın, umutsuz yaşanmıyor. İYİKİ DOĞDUN USTA ŞAİR NAZIM HİKMET RAN
Hep şu an gibi memnun mu olacağız?
Ya ölecek ya da hasta olacağız
Geceler iki canlıdır,ey dostlarım
Art arda ne doğuracaklar, bakalım
Hem bu matem ve şenlikte ikizdir
Şu çark-ı felek ise acımasızdır
Işık gösterir,bazen bazense karanlık
Matem gösterir bazen, bazense şenlik
Baktın ki zaman eğlence zamanı
Elinden kaçırma fırsatını
Ki nitekim zaman benzer bir kılıca
Şu molla, yok öbürü mîr demez asla
Güneşler,aylar birleştirdi onlarda
Bu yüzden Müşteri *olurdu dünya da
O ceylanların güzelliğine avcı
O güzellerin ezgisine şarkıcı
Kimi tellal gibi, çoğu aslan gibi
Feryada , acıya doymadı hiçbiri
Günler gecelerce inleyip dururlar
Hatta melekler onlara katılırlar
Sonsuz ve sınırsız olan o güzellik
Asla aşık takımından olmaz eksik
Amma ayrıdır âşık ile heveskâr
Biri feda olur biri fayda umar
Biri canını arzular canı için
Biri canını verir Cananı için
Kimi kavuşmayı ister Tacdîn gibi
Kimi çileyi seçer Mem ve Zin gibi