Allah Teâlâ'yı sevip “muhabbetle bakmak” da sadaka vermektir. Efendimizin bir hadisi daha var: Eşler birbirine muhabbetle baktığında, kıyamete kadar o muhabbetten hâsıl olan nurdan doğan melek, sevap defterini doldurmaya devam eder.
Cenâb-ı Hakk'ın ahlâkıyla ahlâklanmak, insanın genel olarak borcudur ve “Halifetullah'a” da o yakışır. Biz Halifetullah olduğumuzun farkında değiliz. Biz eşref-i mahlukatız ve Allah'ın yeryüzündeki Halifesiyiz.
Allah karşılıksız verir, Allah Muhsin'dir, karşılıksız ihsan edicidir. İnsanlar “benim nefsim, benim canım” zannediyorlar ama aslında her şey Allah'ın değil mi? Bakın, yine karşılıksız veriyor.