Dayak yiyen çocuk, yaptığının karşılığını en kısa yoldan ödemiştir. Ona, yaptığı kabul edilemez davranış üzerinde düşünme, hatasını anlama, onu tamir yollarını veya sonuçlarını düzeltme fırsatı verilmemiştir. Kabul edilemez davranışı dayakla noktalanır.
Dayak yiyençocukta anne/babaya karşı kızgınlık, düşmanlık, nefret hisleri uyanır. Dolaysıyla, çocuk kendi yaptığını kötü bir şey olduğunu düşünüp kendini suçlayacağına karşı tarafı suçlar.
Aslında dayak yiyen çocuk kendini güçsüz, aciz hisseder, karşılık veremediği için kendinden utanır. Kendine güveni sarsılır. ( Çok sık dayak yiyen çocuklarda, bir büyük yaklaştığı zaman eliyle yüzünü koruma refleksi geliştirmiştir.)