"Asıl inanılmaz olan dönemin batısından çok üstün olan Alman tekniğinin, biliminin ve örgütlenmesinin yani Nazi Almanyasının müthiş düzenine, maji ve dolayısıyla ezoterizm kavramının katılmış olmasıdır. Bu insanlar ezoterik anlayış ve etkiyle maddi ilerlemeyi başarmışlardı. Tarihte ilk kez ruh ve madde tek beden olmuştu. Ve Stalingrad'da herşey bitti, Hitler'in dini orada bitti, yenilgi sadece siyasal ve askeri değildi, ruhsal güçlerin dengesi değişmişti. Goebbels haykırıyordu; "Anlıyor musunuz? Yenilen tüm düşünce, tüm bir evren anlayışıdır, ruhsal güçler yenilecektir, hüküm saati geliyor." Aslında SSCB'nin ve ABD'nin temelinde 18. ve 19. yüzyılların mayası vardır. Ama bu maya Moskova'da ve New York'da farklı tutar. Büyücülerin ülkesi Almanya'yı yenenler Hitler'in sürekli küçümsediği o küçük, basit sokaktaki insanlardı yani insan dışı olarak dışladığı yaratıklardı. Ondan sonra Hitler için tek birşey vardı, herkesi ve herşeyi ve sonunda kendini yok etmek, oyun sona ermişti, Rusya'da ateş buzu yenememişti, Alman askerleri külotları inik, anüsleri donarak öldüler. Goebbels, "Sonumuz evrenin sonu olacaktır." diyerek intihar etti.
Nasyonal Sosyalizm'in ardındaki gizem örgütleri ve gizli öğretiler düşüncesi ve geriye kalan bölük pörçük bilgiler bizleri yavaş yavaş farklı bir gerçeğe götürüyor. Bu gerçek öylesine alışılmadık ve tuhaf ki, bugün bilim kurgu çağında bile inanmak zor oluyor. Sanki Star Wars veya Lord of The Rings'in farklı bir versiyonunu izliyoruz. Her ikisinde de normal insanlar normalüstü yaratıklar tarafından yok edilmek isteniyorlardı. Milyonlarca Almanın içindeki yüksek eğitim almış, inançlı ve Dekartçı düşünceyle büyümüş aklı başında binlerce insan vardı, bu insanlar kısa bir zaman içersinde kendilerini üstün insan sandılar, SS subaylarına evrenin var