Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Aklı Karışıklar İçin Kılavuz

E. F. Schumacher

Aklı Karışıklar İçin Kılavuz Gönderileri

Aklı Karışıklar İçin Kılavuz kitaplarını, Aklı Karışıklar İçin Kılavuz sözleri ve alıntılarını, Aklı Karışıklar İçin Kılavuz yazarlarını, Aklı Karışıklar İçin Kılavuz yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Kendi içine çekil ve bak. Hâlâ kendini güzel bulmuyorsan eğer, güzel yapılacak bir heykelin yapıcısı gibi hareket et; burasını kesip, şurasını düzeltiyor, bu çizgiyi daha hafif, şu diğerini daha sâf hâle getiriyor, ta ki eserinin üzerinde sevimli bir çehre belirinceye kadar. Aynı şeyi yap sen de:... heykelini yontmaktan geri durma hiç...
önce kendinizin kim olduğunu tesbit etmedikçe, diğer meselelerde yargıç veya güvenilir tanıklar olarak hareket etmeye ehil olduğunuzu asla düşünmeyin.
Musevî Philo
Reklam
Modern dünya, insanın yüksek melekelerine ihtiyaç duyan herşey hakkında şüpheci olmaya eğilimlidir. Ama,herhangi bir şeye ihtiyaç duymayan şüphecilik hakkında hiç şüpheci değildir.
Bir içedoğru idrak dünyası o zaman açılmaya başlar, dışa- doğru algılanmanınkinden ayrı bir dünya. Iç mekân görünür.Dünyanın yaratılması insanın bizzat kendi içinde başlar.ilk başta herşey karanlıktır: sonra ışık belirir ve karanlıktan ayrılır. Bu ışık sayesinde, olağan şuurumuzun ona nisbeten karanlık olduğu bir şuur biçimini kavrarız. Bu ışık sürekli olarak hakikat ve özgürlükle eşitlenegelmiştir. Bir insanın kendisinin,görünemezliğinin iç(sel) idraki ışığın başlangıcıdır. Bu hakikat idraki bir duyu-algılaması meselesi değildir, ‘fikirlerin’ hakikatini idrak meselesidir—sayesinde, hiç şüphesiz, duyularımızın idrak (algı) gü-cünün büyük ölçüde arttığı bir ameliye.Öz-bilgisi (self-knowledge) yolunun amacı budur, çünkü içe yönelmedikçe hiç kimse kendini bilemez... Bu mücadele, edebiyatı bize ait ve dünyanın bütün tarihi zannettiğimiz Zaman’ın o küçük bölümü süresince, hakkında bir çok farklı (gene de gerçekten her zaman aynı) biçimlerde yazılan, insanın o iç(sel) gelişmesinin başlangıcını gösterir.
insan ve düşünce
‘İnsan sadece düşünebilen değil, fakat aynı zamanda düşünmesinin farkında olandır.’
Sayfa 31 - Küre YayınlarıKitabı okudu
Maneviyat
Nesnel bilim adına öne sürülen böylesi ifadelerin baskısına nasıl dayanılabilir? İnsanlar ekmek istiyorlar ve kendilerine taş ikram ediliyor. ‘Kurtulmak’ için ne yapmaları gerektiğine dair öğüt dileniyorlar, fakat kendilerine kurtuluş düşüncesinin anlaşılır bir muhtevadan yoksun ve çocukça bir nevrozdan başka bir şey olmadığı söyleniyor. Sorumlu kişiler olarak nasıl yaşayacaklarına dair kendilerine yol gösterilmesini arzu ediyorlar ve kendilerine hür iradeleri, dolayısıyla sorumlulukları olmayan bilgisayar benzeri makinalar oldukları söyleniyor.
Sayfa 19
Reklam
St. Thomas Aquinas, Aristo’yu izleyerek, “en yüce şeylerden elde edilecek en zayıf bilgi, en küçük şeylerden elde edilecek en emin bilgiden daha çok arzuya şayandır” diyordu.
Sayfa 17
Arzuya şayan olan, bu aklıkarışıklıkları arkamızda bırakıp çalışmaya koyulmaktır.
Sayfa 162Kitabı okudu
Sözlerinle öylesine yerleştirdin ki kalbime,gitmek arzusunu ilk niyetime geri döndüm.
Sayfa 151Kitabı okudu
Reklam
Kendimizin gerçekten çok kusurlu olduğunu anlamak her zaman acı verir ve kendimizi bu ifşadan korumak için birçok mekanizmaya sahibiz.
Sayfa 115Kitabı okudu
.. sonuçta,niyetlerimiz bize eylemlerimizden çok daha gerçek gelir ve bu durum, eylemlerimizin kendilerine niyetlerimizden daha gerçek göründüğü diğer insanlar hakkında bütün ölçüde yanlış anlamalara sebep olabilir.
Sayfa 113Kitabı okudu
...en bayağı ve sıradan hayattan daha yüksek bir Varlık Düzeyine ait her şeye karşı metodik bir nefreti vardır.
Sayfa 113Kitabı okudu
Eminim ki bütün insanlar farkında olduklarından çok daha büyük güçlere sahiptirler- bu kabiliyetleri geliştirmek için gerekli olan fiyatı, kendi kendisiyle ilgilenmekten uzak durma bedelini, ödemeye arzulu olurlarsa şayet..
Sayfa 110Kitabı okudu
Deruni-görünmez ile harici-görünür arasında acayip ve gizemli bir bağ bulunmaktadır.
Sayfa 102Kitabı okudu
969 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.