Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Felsefenin Kısa Tarihi

Ahmet Cevizci

Felsefenin Kısa Tarihi Sözleri ve Alıntıları

Felsefenin Kısa Tarihi sözleri ve alıntılarını, Felsefenin Kısa Tarihi kitap alıntılarını, Felsefenin Kısa Tarihi en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Felsefe gözle görülen varlıkların meydana getirdiği çokluğun gerisinde gizli olan birliği, kaosun gizlediği düzeni görebilmekte, algısal görünüşlerin arkasındaki gerçekliği araştırmakla ilgili entelektüel bir faaliyettir
Sayfa 32
İnsan aklını iyi ve doğru kullanır ondan layıkıyla yararlanırsa insan gibi yaşamış olur; bir şeyi iyi ve doğru kullanmak ise erdemi gerektirir. Aklı hakikati keşfetmek için kullanmak entelektüel bir erdem türüdür.
Sayfa 84
Reklam
2.tip ; Atsinekleri (:
Sokrates'e göre insanı insan yapan unsurun ruh olduğu bilincinden yoksun olanlar, toplumun kendilerine sunduğu manevi değerler üzerinde bir an bile düşünmeden sosyal baskıyla, bedeninin arzularıyla sürüklenirler. "Sorgulanmamış bir yaşam süren" insanların hayatları kendi ellerinde ve kontrollerinde değildir onların denetimi dışarıdan gelmektedir bu ise kişiyi mutsuzluğa götüreceği için felaketten başka hiçbir şey olamaz.
Sayfa 58
J.Bodin
Aile, iyi düzenlenmiş politik toplumun mikro düzeydeki modelidir.
Sayfa 267
İçi boş Ego nedir ?
Bütün beşeri hastalıklar içinde en ağır hastalık; insanın kendini hakir ve yüksek görmesinden kaynaklanan hastalıktır. Bu insan doğasını tahrif etmekle birlikte ulvi fikirlere karşı muhalefetle küfrü ortaya çıkarıp insanı vahşi birer hayvan haline getirir.
Sayfa 235 - Montaigne, denemeler
Adamım Sokrates :)
Sokrates, bedenin insanın hayatının verili kısmı olduğunu, dolayısıyla bedene abartılı bir özen göstermenin gerekli olmadığını, insanın tüm çabasını ruhunu ve dolayısıyla aklıyla ahlaki karakterini geliştirmek için çaba sarf etmesi gerektiğini göstermek amacıyla yaz kış ince bir entari ve çıplak ayakla dolaşmıştır.
Sayfa 54 - SaY Yayınları
Reklam
Bir köle özgür, bir kralda köle olabilir
Gerçek özgürlük; insandan bağımsız, koşullara bağlı olan biri özgürlük değil de insanın duygularının kölesi olmadan akla uygun davranışlarla bulunabilmesi ile hayata geçirebildiği iç özgürlüktür.
Sayfa 103
Dâhi olan ama üniversite eğitimi almayan Leonardo da Vinci :)
Leonardo, hayatı boyunca doğanın ve toplumun temellerini derinden kavramaya, tabiata nüfuz etmeye çalışmıştı. Bu çabasında okullu olmamış, üniversite eğitimi almamış olmasının, dolayısıyla da unutmak zorunda olduğu bilgilerin azlığının faydasını görmüştü.
Sayfa 248 - Say Yayınları
Rölativizm
Protagoras'a göre, tüm ahlaki değerler, kişilerin onları nasıl algıladīklarıyla ilgili bir konu olmak duru- mundayd.
Konular her ne kadar böyle sınıflansa da, Helenistik felsefede ön plana çıkan çalışma alanı ya da disiplin etik olmuştur. Bunun nedeni, bireyin amacına ulaştığı, iyi bir yaşam sürdüğü, kendisini her bakımdan evinde gibi hissettiği kent-devletinin yıkılması, kent-devletinin yerini alan imparatorlukla birlikte, bilinen dünyanın sınırlarının genişlemesi ve bireylerin kaçınılmaz bir biçim de dünyaya, topluma ve kendilerine yabancılaşmaları, yalnız ve başıboş kalmalarıdır. Yani, Helenistik çağda, eskiden kendi kaderini elinde tuttuğuna inanan insanın yerini, hiçbir şeyi değiştiremeyeceğine inanan yabancılaşmış insan aldığı için, bir başına kalan insan teselliyi felsefede arar. Platon ve Aristoteles'in hitap edip etkiledikleri sosyal düzene kıyasla çok daha geniş bir toplum düzeninde, felsefeden beklenebilecek tek şey, bireyin felsefeden beklediği yol göstericilik görevini yerine getirmesidir.
Sayfa 91 - say yayınlarıKitabı okudu
Reklam
Bilgiye ulaşma
Fenomenanzm Gerçekten de doğa felsefesi geleneginin sadece konusuna değil fakat ger- çeklik anlayışına, özellikle Elea geleneği bağlaminda görüintis gerçeklik aynımıyla bunun gerisindeki duyusal bilgi (doxa) rasyonel bilgi (episteme) aynımına da șiddetle karşı çıkan Sofistler, evrenin, dissal birtakım ilkele- re ya da fenomenal dünyanın dışında veya üstündeki ayn bir gerçeklik dünyasına hiç gitmeden, sadece fenomenal boyutları veya özellikleri yo- luyla açıklanabileceği ya da modern ifadesiyle fiziki nesnelerin duyusal deneyimlere indirgenebileceği görüşünü benimsemişlerdir
Hobbes, varlık görüşü bakımından materyalist, bilgi görüşü bakımından da deneyimcidir.
Sayfa 296 - say yayınlarıKitabı okudu
Modern Kölelik Kapitalizm
Ürüne ihtiyaç duymakla birlikte onu kontrol edemeyen birey, ürünün kölesi olup çıkar.
Sayfa 497
İçinde felsefenin gelişebileceği toplumun belirli ya da yüksek bir refah düzeyine erişmiş olması vazgeçilmez bir şeydir.
Heidegger'e göre:
insanı insan yapan şey, bilgi ve akıldan ziyade eylem ve iradedir.
Sayfa 602 - say yayınlarıKitabı okudu
435 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.