Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Bugünü Yaşama Arzusu
#Schopenhauer *Yazar #Aldığımız her nefes bizi sürekli etkisi altında olduğumuz ölüme doğru çeker... Nihal olarak zafer ölümün olacaktır, çünkü doğumla birlikte ölüm zaten bizim kaderimiz olmuştur ve avını yutmadan önce onunla yalnızca kısa bir süre için oynar. Bununla birlikte, hayatımıza olabildiğince uzun bir süre için büyük bir ilgi ve
Machiavelli
"İnsanlar yeniliği öyle çok arzular ki iyi durumda olanlar bile bir değişiklik olmasını en kötü durumdakiler kadar çok ister."
Sayfa 253Kitabı okudu
Reklam
Bütün bozuklukların en büyük sebebi, âlimlerin kendi hareket tarzlarına ve yaptıkları işlere dinî bir şekil vermeleri ve kendi hareketlerinin dinden olduğunu zannedip aldanmalarıydı. Ve bundan dolayıdır ki, bütün kötülükler kendilerine güzel görünüyordu. Meselâ muhaliflerine kızdıkları zaman onlara karşı yakışıksız ve iyi olmayan sözler kullanıyorlar, bunu da din düşmanını aşağılamayı ve zelil kılmayı, İslâm sevgisinin alâmeti ve İslâm’ın hamiyeti zannediyorlar veya nefislerinde mevki, şan, şöhret sevgisi kabarınca da, zâten şan ve şöhret içinde yaşamak, dîni aziz ve yüce kılmaktır diye düşünüyorlar veya tartışma ve münazarayı âlet ederek herkesin saygısını kazanmayı ve halkın itibarını kazanmayı arzu ettikleri zaman da nefisleri; onları, bid’at ehline karşı bundan daha büyük hizmet ne olabilir, vesvesesi ile davranışlarını doğru kabul ediyorlardı. Bu şekildeki ne kadar kötü ve mezmûm arzular ve istekler varsa hepsi bunlara gayet güzel ve hoş geliyordu.
“Her gün hayatta herşeylerini kaybetmiş, Çekirdek ailesini kaybedip tek başına hayatta kalmış insanlarla çalışıyorum. Her türlü maddi yoksunlukları var çoğu zaman kötü hastalıklar çekiyorlar ama biz ne üzerinde uğraşıyoruz biliyor musunuz?” “Hayır.” “Biz arzular, zevkler üzerinde çalışıyoruz. Çünkü en büyük kriz durumlarında bile arzular ve zevkler ölmüyor. Onları biz bastırıyoruz. Bir yasa bulduğumuz zaman libidomuzu engelliyoruz oysa biz de tek kurtarabilecek odur. Top oynamayı sever misiniz? Oynayın. Deniz kenarında yürümek, mayonez yemek, tırnaklarınızı boyamak, kertenkele yakalamak, şarkı söylemek? Yapın. Bu sorunlarınızdan tekini bile çözmeyecek ama onları ağırlaştırmayacak ve bu arada bedeniniz onu sindirmek isteyen acının diktatörlüğünden sıyrılacak.
Sayfa 212Kitabı okudu
“İnsanlar yeniliği öyle çok arzular ki iyi durumda olanlar bile bir değişiklik olmasını en kötü durumdakiler kadar çok ister.”
“İnsanlar yeniliği öyle çok arzular ki iyi durumda olanlar bile bir değişiklik olmasını en kötü durumdakiler kadar çok ister.”
Reklam
272 syf.
·
Puan vermedi
·
3 günde okudu
CESUR YENİ DÜNYA=Zevk ve Refah köleliği...
Hemen hemen pek çoğumuzun okuduğu 1984'ün yazarı George Orwel'ın da hocası olan Aldous Huxley'in bu Cesur Yeni Dünya'sı "HERKES HERKESE AİTTİR" görüşü üzerine kurulu sonsuz mutluluk, Duygulardan yoksun,Aile, Anne, Baba sevgi, sadakat, evlilik vesaire insan doğasını oluşturan tüm bu güzel duygulardan yoksun olduğu,
Cesur Yeni Dünya
Cesur Yeni DünyaAldous Huxley · İthaki Yayınları · 202160,2bin okunma
“İnsanlar yeniliği öyle çok arzular ki iyi durumda olanlar bile bir değişiklik olmasını en kötü dürümdakiler kadar çok ister.”
meleklerde akıl ve irade vardır, fakat şehvet ve kötü arzular yoktur.
Sayfa 16 - semerkand yayınları, 4.basım, ocak 2017, istanbul.Kitabı okudu
261 syf.
8/10 puan verdi
·
5 günde okudu
Dikkat Spoiler İçerir !!!
Güzel kitap . Kitabın konusu ıssız adaya düsen birkaç cocuğun izleri bulunana dek hayatta kalma mücadelerini anlatıyor .Kitapta Sorumluk, sadakat , ihanet , dayanısma temalarına yer verilmiş. Karakterlerde Özellikle cocukların seçilmesi çok ince bir detay. Coğumuz Cocuklar için masumdur zararsızdır diye düşünürüz Ama yazar cocuk da olsa
Sineklerin Tanrısı
Sineklerin TanrısıWilliam Golding · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202080,2bin okunma
Reklam
Duygusal zekâ eğitimi olarak sunulan çalışmalara bakınca birinci aşamada "öz-bilinç"i görüyoruz. Mevlana'nın eserlerine baktığımızda da birçok şeyin "kendini tanıma"ya dayalı olduğunu fark ediyoruz. Kişinin güçlü yönlerini, zayıf yönlerini, sorun çözme stilini, iletişim stilini, önündeki imkânları sıralayan altı boyutlu bir bakış açısı vardır. Bu altı boyutlu bakış, bütüncül bakıştır. Modernizm insana "kusursuzluk ön kabulüyle yaklaşır. Hümanizmin hatası buradadır. "İnsan doğuştan iyidir" der, "Kötülükler haricidir; dışarıdan, sonradan gelmiştir." Böyle olunca insan kendi içindeki kötü duyguları kendi zaafı olarak değil de dışarıdan gelen bir şey olarak görüyor. Müthiş bir savunma içerisine giriyor ve ruh sağlığı bozuluyor. Oysa insanın içinde kötücül ve iyicil arzular vardır. Hümanizmin kötücül arzuları yok sayması insana kendini yanlış tanıtıyor.
55 syf.
7/10 puan verdi
·
Beğendi
El Mustafa Orphalese'de geçirdiği uzun zamanın ardından tüm bildiklerini aktardığını fark ettiğinde gitme zamanının geldiğini anlamıştır. El Mustafa'nın şehirden ayrılacağı haberi tüm kente hızla yayılmış ve El Mustafa, kentten ayrılacağı vakit geldiğinde gemiye binmeden önce tüm Orphalese halkını toplanmış ve hüzünle dolu olarak bulmuştur. El Mustafa bu manzara karşısında hüzünlenmeden edemez fakat bu kentte görevinin sona erdiğinin de farkındadır. Fakat El Mustafa ayrılmadan önce herkesin ona soracağı bir sorusu vardır. Böylece El Mustafa gemiye binmeden önce hayat ve insanlık hakkında birçok önemli konuda insanların sorularını cevaplar. Bu yanıtların içinde hayatın en önemli noktaları, hatta mutluluğun sırrı gizlidir. Tek tek aşk, evlilik, çocuklar, vermek, yemek ve içmek, sevinç ve üzüntü, ev ve evin önemi, giyecekler, alım ve satım, suç ve ceza, yasalar, özgürlük, sebepler ve arzular, acı, bilgelik, öğretme, arkadaşlık, konuşma, zaman, iyi ve kötü, dua, zevk, güzellik, din ve son olarak da ölüm konularında sorulan sorulara bilgece yanıtlar verir. Ve böylece Orphalese kentindeki son görevini de yerine getirmiş olur. Kısa ama hüzünlü bir vedanın ardından gemiye binip bilinmeyene doğru bir yolculuğa çıkar.
Ermiş
ErmişHalil Cibran · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202370,4bin okunma
Kötü koşullar, kötü insanların gıdasıdır
İnsanları ahır gibi yerlerde domuz gibi beslersen, kendilerinden yüksek düşünceler, temizlik ve büyük arzular bekleyemezsin..
Sayfa 211Kitabı okudu
arzular
cinsel ilişkilerin diğer iliskilerden bir farki olmadiğını, orada bir güc mücadelesi olduğunu söylüyorum. Cinsel arzular sonuçta bir başkasının beyni ve bedeni üzerinde egemenlik kurma arzusudur." "Bu kulağa doğru gelmiyor. Benim arzularım böyle değil en azından!" "Evet, böyle!" diye Nietzsche srar etti. "Daha derine bakarsanız, arzuların başkaları üzerinde egemenlik kurma arzusundan başka br șey olmadığını göreceksiniz. Sevgili seven kişi' değil; sevdiği kişinin bütün hâkimiyetini ele geçirmek isteyen kişidir. Defineyi koruyan ejder kadar kötü ruhludur! O dünyayı sevmez, tam tersine, tüm canlilara karşı tamamen kaytsizdir. Bunu siz kendiniz de söylemediniz mi? Bu yüzden mutlu olmuştunuz...
Sayfa 243 - Nietzsche, Dr. BreuerKitabı okudu
Yine de, herkes yaşlılığa ulaşmayı arzular. Yani kişinin ancak, "Bugün kötü ve gün geçtikçe daha da kötü olacak, ta ki en kötüsü gelene kadar," diyebileceği bir duruma ulaşmayı...
994 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.