Bu geri kafalı kâfirlerden birine, ateizmin en mühim mevzuları olan kainatın sebepler üzere teşekkülü, maddiyatın faniliği, Ruh'un faniliği, Beden'in tesadüfi tertibi, maddenin hareketleri ve çekimi (gravitasyon) ve buna benzer tafsilatla nyla beraber bir araya getirilip bir amentü meydana çıksa, en meşhur ateistlerin ekseriyatının fikirlerine istinaden; derim ki, bu şekilde teşekkül ve vaz edilmiş bir Amentüyü kabul etmek, şiddetle inkar ettikleri o bahislerden çok daha büyük bir inancı gerektirmez mi?
Evvela kitap teolojik ve felsefe açısından güzel, anlaşılır ve muvazzah bir kitap. Nonteistlerin bir problemini aşikar etmiş bu konuda aleyhlerinde güzel argümanlar getirmiş ve toplumu alakadar eden ciddi bir teorik meseleyi ele almış. Hatta anayasal düzeni bile ilgilendiren toplumu ıslah edebilecek radikal bir konu aslında bu açıdan herkesin bu konuda bilinçlenmesini temenni ederim. ANCAK şunu vurgulamak zorundayım abimiz dinin temelini teşkil eden hadisleri kabul etmemekte ve bazı sayfalarda da bunu propaganda etmekte bunu bilincinde okunduğu takdirde bir sorun olmayacağını düşünüyorum. Diğer kitaplarını da tavsiye edemem şimdilik
Allah yoksa objektif ahlâkî değerler için bir temel kalır mı? Ateist bakış açısına göre insanlar yalnızca hayvandır ve hayvanların diğerlerine karşı ahlakî yükümlülükleri yoktur. Bir aslan bir zebrayı öldürdüğünde, zebrayı öldürmüş olur, fakat cinayet işlemiş olmaz. Kocaman bir köpekbalığı dişisiyle güç kullanarak çiftleştiğinde, güç kullanarak çiftleşmiş olur fakat tecavüz etmiş olmaz. Çünkü onlar için olayların ahlâkî boyutu yoktur. Ne yasaklanmışlardır ne de yükümlülükleri vardır.
William Lane Craig - On Guard