Ya olduğu gibi ya da olduğumuz gibi sevip sevilelim
Bir şeyi ya olduğu gibi kabul ediyorum ya da etmiyorum: Sade sodaya limon sıkmadığım gibi kahveye veya çaya şeker de eklemiyorum. Normalde yoğun tadları hiç sevmem ama kahveyi evde yapacağımda "Asra zift gibi yapıyor. Ben yaparım." diye ablam gidiyor. Bazen yapıp götürdüğümde "Zift içirmeyeceksin değil mi?" deyip gülüyordu. Ben de "Imm bugün vicdanlı günüm o yüzden bu sefer size göre hazırladım." diye gülüyordum. Ama benim azaltmış halim onlara hafif yine acı geliyormuş. Bir de bana demez mi "Sen eskiden nescafeyi yoğun sütlü içerdin. Neden Türk kahvesini zıkkım gibi içiyorsun?" "Artık çocuk olmadığım ve de baya yıl geçmiş olduğu için olabilir sanki ha, değişiklik ne garip (!)." deyip muzip ses tonuma bakışlarımı da eklemiştim. Aromaları baya hafif seviyorum, hafif halleri bana normal geliyor: Dokundurtmak yetiyor. (: Kendisi bunu bildiği için kahveyi böyle içmeme şaşırıyor. Ki ben aslında hep yaptığım gibi yaparken onlar azaltmış ama farkında değiller. Bazen o gelir "Bugün kahveyi ben yapacağım, nedense ağız tadıyla içmek istiyorum. Zehirlenmek değil der." Bazen ben de "Bugün kahveyi ben yapmak istiyorum kaç gündür özledim. Su içmek yerine keyifle kahve içmek istiyorum." derdim. Bir ara ilk kez içemediğim kahvenin telvesi küçük kupanın %65' i falandı. Ve söz de babam için yorgunluk kahvesi yaparken mayışmış olduğumdan ne kadar koyduğumu hem hatırlayamadım hem de ölçemedim. Kahveyi aldım babam ilk yudumunu içerken yüzünü buruşturmuş ama bir şey demedi. Ben de hiç ona bakmadığım için fark etmedim ta ki 3-4 yudumdan sonra telveye yetişip "Asra sen kahve değil telve yapmışsın. Direkt bardağa kahveyi atıp getirseydin daha hafif olurdu." deyince ilk şaka yapıp uğraştığını sandım. Sonra kendim yudum alırken "Oww cidden bu ne, içilecek kısmı o kadar az ki en azından
SİZLERİ SAKINDIRIYORUZ⤵️ Evet Zamanımızda yaşamış Cehmiyye olanlardan biriside Ziyaeddin el-kudsi'dir Kendisine hak yayınları diyen aslında zındık yayınları  günümüzün Cehmi olan Ziyaeddin kudsi Bunlardan Sakının! Bunlar ki Allah hakkında aynı cehmiyye gibi düşünürler. Şahid oldum ki Tefsir kitaplarında Kur'an'a mahluk diyorlar zındıklar.  ha cehmiyye ha bunlar inanın hiçbir farkları yok. Bunlar cehmiyye fırkasının izinden gidenlerdir. Bugün birçok kişi onların kitap evinden kendi yazarlarından kitap alırlar. İsimleri ise kendilerine (hak yayınları) derler oysaki zındık yayınlarıdır. istisnasız bütün kitapları zehirlidir. Hocalarının ismi Ziyaeddin el-kudsi'dir Cehmi birisidir. Kitapevlerinin ismi (hak yayınları) bunlardan hiçbir kitap almayın uzak durun kitaplarınız arasında yayınevi olarak hak yayınları bulunuyorsa hemen yakıp yok edin. Hak isimli aslında (BATIL) yayınları "kur'an mahluktur" diyor.. Yazı aşağıda ⤵️⤵️ Hak Yayınları davetcinin tefsiri 10. Cüz Sayfa 234 de kuran telafuzumuz mahluktur diyor aynı şekilde  Ankebut suresi 49 naklediyor ve diyorki bu ayetlerde belirtilen kuran kalplerde hafızalarda ezberlenmiş olan kur'an dır ve mahluktur!! Gelelim Bir de Selef İmamlarımızın nakilleri ile karşılaştıralım bakalım Selefimiz bu ve bunlar gibisine ne diyor.⤵️ İmam Malik'e bir adam geldi. 'Biri var Kuran mahluktur diyor' Malik dediki:"Kafirdir zındıktır onu öldürün." (Lalekai, Serhi Usul;412) Safii Hafs el-Ferdle Munazara ediyordu. Hafs 'Kuran mahluktur' dedi.Şafii dediki:'Yüce Allah'a kafir oldun' (Ibn Ebi Hatim;1/148) 📚Imam Ahmed dedi ki: "Hangi küfür bundan daha acıktır? Hangi küfür bundan daha büyük bir küfürdür? Kuran mahlûk olduğunu iddia ettiklerinde, Allah'ın isimlerinin mahluk olduğunu ve Allahın ilminin mahluk olduğunu iddia etmiş oldular.
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Bir satır değişikliği ile daha yakışıklı olan şiir
1.Yazılış Rüzgar rüzgar öldürdün nar çiçeklerini Bahçemde tam elinin tersine dikmiştim oysa Dut ağacımsa daha dünkü bebe Korusun diye saklamıştım zeytin ağacına Sanki sarılacak koca gövdesine cılız dallarını… 2.Yazılış Rüzgar rüzgar öldürdün nar çiçeklerini Bahçemde tam elinin tersine dikmiştim oysa Dut ağacımsa daha dünkü bebe Korusun diye saklamıştım zeytin ağacına Sanki saracak cılız dallarını koca gövdesine…
Şiir
Ayna 1
Konunun onunla hiçbir ilgisi yoktu. Konu her zaman bendim.
Ders olsun bu söz!
Akıllı insan, derin bir kederle kederlenmemelidir; çünkü keder faydasızdır ve fazlası aklın değerini giderir. Ayrıca hüzünlenmemelidir; zira hüzün, musibeti ortadan kaldırmaz ve sürekliliği aklı zayıflatır.” İbn Hibbân, Ravdatu’l-Ukalâ, 1/19.
1000Kitap
Grishaverse Evreni rehberi geldii
Leigh Bardugo bir sürü kitabı var ve hepsi birbirine karışıyor, Gölge ve Kemik veya Kargalar Meclisi kitaplarını okuyacakları için Serinin ilk üç kitabı: 1. Gölge ve Kemik 2. Kuşatma ve Fırtına 3. Çöküş ve Yükseliş Evreni bu kitaplarla tanıyoruz, yazarın dili diğer kitaplarına göre daha basit. Diğer ikileme: 1. Kargalar Meclisi 2. Sahte Krallık Bu seriler arasında en beğenilen ve yazarın dilinin en güçlü olduğu kitaplar bunlar. Gölge ve Kemik ile aynı evrende farklı bir ülkede geçiyor, bir kaç benzer karakter dışında ( Zoya, Genya gibi) yeni karakterleri okuyoruz. Bu ikileme için ilk üçünü okumanıza gerek yok, bir şey kaçırmazsınız. Son olarak okumanız gereken ikileme; 1. Yara İzi Kralı 2. Kurtların Hükmü Zaman sırası bakımından en son bu ikisi var. Gölge ve Kemik serisinde kısmen yan karakter olanlara (Nikolai, Zoya, Genya vs) ve Kargalar Meclisi’ndeki Nina’ya odaklanıyor. Bu seriyi okumadan önce Gölge ve Kemiği okumanız şart, evreni bilmezseniz boş kalabilir. Eğer Kargalar Meclisini de okuyacaksanız kesinlikle Yara izi Kral’ından önce okuyun çünkü spoiler olur. Bir de serinin hikaye kitapları var, Azizlerin Yaşamı ve Dikenlerin Dili şart değil ama. Ben şahsen Kargalar Meclisini ve Sahte Krallığı şiddetle öneririm. Diğerleri de güzel ama bu ikisinin yeri ayrı.
1000Kitap