İnsanların elinde bilim var. Ancak bilim sadece duyularımıza bağlı olan şeylere el atar. İnsanın ruhi dünyası, daha doğrusu insan varlığının üstün olan yönü ise büsbütün inkâr edilmiş bir zafer duygusuyla hatta nefretle bu dünyadan kovulmuştur. İnsanlık özgürlüğünü ilan etmiştir. Ama insanların bu özgürlüğünde ne görüyoruz ? Sadece bir kölelik düzeni ve intihar eğilimi.
Şunu bil ki, gerçekten her insan, herkese yapılan her şeyden ötürü suçludur. Bunu sana nasıl anlatacağımı bilemiyorum. Ama hissediyorum ki, hem de içimde bir acı uyandıracak şekilde hissediyorum ki, bu öyledir.