“Bana yaşamayı öğretmediler. Daha doğrusu, bana her şeyin öğrenilerek yaşanacağını öğrettiler. Yaşanırken öğrenileceğini öğretmediler. Ben de kolayca razı oldum bana öğretilen bu yanlışlara. İnsan, kendi bulurmuş doğru yolu. Ben bulamazdım. Bana, başkalarına gösterdikleri basmakalıp yolları öğrettiler. Başka türlü bir itinayla tutmalıydılar beni. Daha fazla değil, farklı.”
Fransızca da “Damnant quod non intelligunt” Diye bir cümle var.
“Anlamadıkları şeyi suçlarlar” manasına geliyor.Bunun hakkında sayfalarca yazmak isterdim ama Peyami Safa iki cümleye sığdırmış:
“Suçlamak , anlamaktan daha kolaydır çünkü anlarsan değişmen gerekir.”