Hüseyin Rahmi'nin kalemini çok seviyorum.Bu kitabında da dönemin aksaklıklarını,kültürel yapıyı,yozlaşmaları çok güzel aktarmış okuyucuya.Altı çizilecek birçok cümle var kitapta.Kitabın konusuna gelecek olursak, entelektüel bir beyefendi olan,kadın düşmanı İrfan Galip Bey'in başından geçen güzel bir aşk hikayesi.Kadınları aklı kıt,bilim,sanat,edebiyat vs.gibi insan aklını ve ruhunu geliştirecek olgulardan yoksun zavallı mahluklar olarak gören İrfan Bey'in hayatı aldığı ilk mektupla değişir.Bilgi ve görgüsünü mektuplara yansıtan meçhul kadına aşık olur.Sonu itibari ile hikaye kitabın baş karakterine güzel bir ders verir.Oldukça keyifli,kısa sürede bitecek bu kitabı tüm kitapseverlere tavsiye ederim.