Wells'in Zaman Makinesi'ni yeni bitirdim ve oldukça beğendim. Kitap, icat ettiği zaman makinesi ile 802701 yılına giden bir adamın, dünyanın gelecekte nasıl bir yer olacağına dair izlenimlerini anlatıyor. Dünyanın çoooook uzak gelecekteki bu yeni hali, hiç de tahmin ettiğimiz gibi teknolojinin hüküm sürdüğü jetgiller ütopyasına benzemiyor. Tam tersine insanoğlunun sınıfsal ve evrimsel olarak ikiye ayrıldığı bir dünya görüyoruz. Bir tarafta yerüstünde yaşayan çok güzel, narin fakat biraz da aptal Eloi'lar ve diğer tarafta yeraltı dünyasında yaşayan ve biraz vahşi Morlockları görüyoruz. Bu romanın gelecekteki bizleri ne derece tahmin ettiğini hiç bilemeyecek olsak da, insanoğlunun kendi yarattığı teknolojiyle kendisini yok edeceği ya da bir nevi ilkel sisteme mahkum edeceği fikri bana çok da imkansız gibi gelmiyor Okuyup kararı siz verin öyleyse...