Mr band
6/10
·262 syf.··
Beğendi
·
2025 61. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 26 Aralık 2025 00:21
Bu kitapla birlikte yabancı yazarlara karşı biriktirdiğim önyargılarım biraz daha büyüdü.kitap 70s,80s yabancı müzik üzerinden ilerliyor e hiç birini bilmiyorum oysaki çok komik kitap yazar günlük gibi sade bir dilde yazmış ama hikaye bana uzak ara ara çok güldüm ara ara çok sıkıldım bitsede gitsek oldum ,ama komik kitap
Ölümüne SadakatNick Hornby · Sel Yayıncılık · 2017170 okunma
Mediha hanım ölmek istiyor
9/10
·192 syf.··
2025 16. kitabı
Merhaba arkadaşlar bugün @emresaracoglum kaleme aldı The Kitap Yayınları tarafından yayınlanan #MEDİHAHANIMÖLMEKİSTİYOR kitabı ile geldim. 2024 Don Kişot İyi Edebiyat Ödülü Finalisti Eski bir şarkıcının hayatını, geçmişte yaptıkları kendiyle olan muhasebesi, yaptığı işler, hayalleri, hayatı kazandıkları ve kaybettikleriyle Mediha. İnsan hayatta kalmak yerini korumak için neler yapıyor, yapmak zorunda kaldığını okurken bir çok derste alıyor insan. 192 sayfalık bir romandı. Akıcı ve eğlenceliydi. Kısa Özet Mediha hanım 80 yaşında yardımcısı İsmet ile birlikte yaşıyor birlikte sefalet içerisindeki hayatlarına devam ediyorlardı. Bir gün aldıkları bir telefon ile talih yüzlerine gülmüştü. Adem ve Hazan hemen gelin iş tekliflerini Mediha hanıma anlatmış, Mediha hanım tekrar sahne alacağı için çok mutluydu. İsmet ise para kazanıp aç karınlarını doyuracakları için mutluydu. Mediha sesiyle zamanında insanları tesiri altına almıştı. Talih kuşu bir gülüp bir kaybolunca işler karışır. Yıllar sonra gelen bu teklif Mediha ve İsmet için bulunmaz bir fırsattı. Gazinoda sahne alacaktı Mediha ama sonradan işler değişir evlere şarkı söylemeye gönderilir. Mediha ve İsmet yeni işlere koştururken bir yandanda farkında olmadıkları olayların içine çekilirler. Bakalım bu iş nereye kadar sürecekti. Mediha ve İsmet para için nasıl bir işe girmişti? # #cigdemileokuyoruz #kitap #books #books #hediye #reklam #bookstagram #thekitapyayınları #keşfetteyiz #kesfet #instagram #türkiye #70s #90s #80s #60s #şarkıcı #müzisyen #sanat
Edebiyat & Roman
Mediha Hanım Ölmek İstiyorEmre Saraçoğlu · The Kitap · 2024121 okunma
Reklam
Salkım Sokak No:3
9/10
·336 syf.··
2024 41. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 14 Temmuz 2024 16:36
Merhaba arkadaşlar bugün @iclalaydin ‘nın kaleme aldığı @artemisyayinlari tarafından yayınlanan #SALKIMSOKAKNO3 Kitabı ile geldim Kitaba göz atmak için kapağını açtığımda okumaya başladığım ilk satırlarla bırakamadım elimden çünkü bana geçmişi, hatırlattı. Şimdi çocuklarımız apartmanlarda büyüyor komşuya gitmeye çekinir olduk çocukları kimseye emanet edemediğimiz şu dönemde geçmişe açılan bir pencere oldu bu kitap… Sokaklarda oynayan çocuklar, birlik beraberlik, komşuculuk, ilk aşklar, arkadaşlık, aile, fedakarlıklar öyle özlemişimki o sokaklarda oynayan çocuk olmayı annemin akşam oldu eve gel artık deyişini kapıda oturup birbirimize korkunç hikayeler anlattığımız o günleri. Zaman nasılda geçiyordu biz fakrına varmadan… İclal Aydın şiirleriydi bi yerde bu hikaye seni seviyorumdu, zor günlerdi, ne olacak halimdi bana tekrar hatırlattı o şiirleri gençliğimi… Kitabın konusuna gelirsek Ankara’da memur olan Yunus Komiserin tayini İzmir’e çıkınca arkadaşınında tavsiyesiyle bulduğu eve taşınırlar annesi, küçük kardeşi, babası ve Mert 4 kişilik bir aileydiler bu mahalleye gelene kadar. Boşnak mahallesiydi burası evini, toprağını geride bırakıp Türkiye’ye göçmüşler göçmek zorunda kalmışlar. Köklerini unutmadan yemeklerini, dilini yaşatarak burada yeni dünya kurmuşlardı kendilerine. Komiser Yunus ve eşi Füsun da çocukları da hemen benimsenmiş kabul görmüşlerdi. Koca bir aile olmuşlardı. Seçtikleri hayatı ve getirdiklerini yaşayıp daha çok yara alıp, yaraları iyileştirip birlikte yollarına devam edeceklerdi. # # # # #
Aile ve Gençlik
Salkım Sokak No:3İclal Aydın · Artemis Yayınları · 02,541 okunma
Gül Kralı'nın Ağıdı
10/10
·175 syf.··
Beğendi
·
2024 7. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 07 Şubat 2024 22:22
Eveeet. Aşırı heyecanlıyım bu incelemeyi bu kadar geciktirmemin sebebi Requiem Of The Rose King, Vol. 01 ' ın animesini izlememdi. Bu eser VI. Henry ve III. Richard dönemindeki iç karışıklık olan Güller Savaşı'nın farklı bir uyarlamasıydı. Ne kadar karakterlerle ve olaylarla çokça oynansa da güzel bir uyarlama olduğunu düşünmekteyim. Şimdi ben kitabı okurken anime için yapılan bu muhteşem besteyi dinledim ve inanın bana son zamanlarda dinlediğim en iyi beste idi. Kitaba geçmeden önce dinlemek isterseniz şöyle bırakıveriyorum. youtube.com/watch?v=iMurDp6... open.spotify.com/intl-tr/track/0... Şimdi kitaba gelelim kitaba başladığımız zaman bizi yaklaşık 40 küsur önsöz bekliyor. Yani gerçekten harika bir eser olması buradan bile anlaşılıyor. Ya ben gerçekten bu Kral serisine duygusal anlamda çok bağlanmış bulunmaktayım. William Shakespeare okumalarım bittiğinde bu seriyi baştan okumak istiyorum. Bu kitabımızda Gloucester Dükü olan Richard Plantagenet' in Lancaster ve kendi hanedanından ( York) nasıl tacı aldığı anlatılıyor. Buckıngam ile birlikte ki ona Richard' ın kral yapıcısı diyebiliriz. Çünkü Richard'ın kral olmasında gerçekten büyük bir rolü var. Richard kral olana kadar gerçekten aldığı tüm kararlar heyecan verici, zalimce ve kral olabilecekmiş gibi dursa da kral olunca bir şeylerin büyüsü bozuluyor. III. Richard etrafındaki güçlü insanları da kaybedince her şey tepetaklak oluyor :D ( ay esprimi anlamak için kitabı okuyun lütfen) Kitap ile ilgili söyleyecek o kadar çok şey, yazılacak o kadar çok alıntı var ki inanın düşüncelerim ve duygularım o kadar dolup taşıyor ki gerçekten nasıl ifade edeceğimi bilemiyorum. En iyisi mi siz bu güzel seriyi okuyun ki bu muhteşem başyapıttan hepiniz nasibinizi alın. Hani böyle bazı kitaplar
1000Kitap
III. RichardWilliam Shakespeare · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 20131,479 okunma
Puan vermedi·196 syf.··
2020 92. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 25 Ekim 2020 00:00
Herkese selamlar . Bugün sizlere kalemiyle yeni tanıştığım bir yazarın kitabı ile geldim "Gri" . **************************** İlk önce yazarımıza teşekkür etmek istiyorum. İlk romanı olmasına karşın iyi bir kitap çıkartmış ortaya. Arkadaşlıkları, dostlukları güzel kaleme almış. Okurken üniversite yıllarıma geri döndüm adeta. Bazen hüzün bazen sevgi buldum satırlarda. Kitabın bence tek eksik yani karakterler arasındaki konuşmalar olmuş. Ankara'yı gezip görme fırsatım olmuştu ve kitapda bu yerleri bir kez daha gezdim diyebilirim. Klasikleri okuduğumuz dönemlerde, kitaplardan bunaldığımız dönemlerde, değişik bir hikaye okumalıyım dediğimiz dönemlerde okunacak sıcacık bir kitap ve ayrıca kitabın sonunda kitapda adı geçen şarkıların tam listeside var güzel bir detay olmuş . **************************** #Alıntılar "... bu acılar belki de geçmişteki mutluluğumuzun bedeli." "Nasıl da küçücük elleri vardı... Ama kocaman dertleri..." "Evet, içimdeki çocuğu şimdiye kadar öldürmedim ama biraz daha reklam arasında kalırsa sen öldüreceksin." "Kalksana; hayat kabustan ibaret değil, hayat rüyadan ibaret değil, kalksana... artık yaşasana." Gri olursunuz burada… Bembeyaz gelmişsinizdir, siyahlar hep kötüdür sizin için… Sonra burada siyahları görürsünüz, siyahları tanırsınız biraz, sonra biraz da siyah alırsınız bünyenize, “gri” olursunuz… Doğrusu budur zaten! Sırf beyaz kim kaldı ki? Ya da sırf siyah kim olabilir ki? En doğru tondaki grinizi bulmanız dileğiyle! Diyor yazarımız @omerozen_mrzn. ************************************** Bu kitabı okumamızı sağlayan imzalı yollayıp bizi sevindiren @omerozen_mrzn olmak üzere kitabı bizlerle buluşturan @80s.lady 'e çok teşekkür ediyorum . #kitaplarınmüptelasıyız
Edebiyat
GriÖmer Özen · 5 Şubat Yayınları · 202056 okunma
Puan vermedi·89 syf.··
2020 92. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 25 Ekim 2020 00:00
Pervasızca akıp geçiyor zaman ve bütün şehir uyuyor uzun ve kıvrımlı yolların soğukluğundan bihaber. Şehir, tozlu sonbaharı yaşıyor yerdeki yapraklarda ve gökyüzünden çekip giden cemrenin, soğukluğu geliyor şehrin üzerine esen rüzgârlarla. Şehir uyuyor, güzel bir dostun gidişinden bihaber. ° Herkese selamlar kitapsever dostlarım. Bugün sizlere yeni bir yazar ile geldim. Ahmet Alperen Özbek ⠀ོ 'in kaleminden "Talep" kitabı. Bu kitabı @80s.lady' in moderatörlüğünde güzel bir grupla okuduk. Kitap biraz içsel yolculuk tarzında yazılmış. Karakterin içsel yolculuğu ile tüm insanlığa aslında verilen dersler niteliğinde. Karakterimizin küçük bir çocukla konuşmalarıyla güzel sözler, nasihatler tarzında ilerliyor kitabımız. Çocukla konuşuyor ama aslında tün insanlara anlatıyor bunları. Küçük bir çocuğun kullanılması biraz olmamış gibi geldi bana. Böyle anlamlı sözleri dinleyip birde yorum yapması bence yaşına göre fazla gelmiş. Tam bir içsel yolculukla anlatılsa daha güzel olabilirdi. Olaylar çabuk ilerliyor biraz daha sürdürülebilir olsaydı güzel olurdu. Dediğim gibi içeriği, nasihatleri çok iyi ama olaylar arası biraz askıda kalmış. Kitabın ilerleyen sayfalarını daha bir sevdim. Diline alışınca son sayfalar adeta aktı gitti. Çok güzel dersler aldım bu satırlarda. Yoğun bir kitap olması ayrı hoşuma giden tarafı. Okurken sorgulatan ic dünyamıza yolculuk yapmamizi sağlayan bir konusuyla öyle hemen okunup bırakılacak gibi değil. Yazarımızın yolu açık olsun daha nice güzel kitapları olsun. Güzel dilekler içinde teşekkür ederim. Daha güzelleri sizin olsun Ahmet Alperen Özbek ⠀ོ . #Alıntılar Yorgunum ve kaç yaşında olduğumu hiç bilmiyorum ,belki yetmişimi devirmiş bir cinar tohumu, belki hala anamın doğum sancısı. " Birisinin sözü güzelse dinleyicidendir. Muallimin heyecanı ve işe iyi
Edebiyat
TalepAhmet Alperen Özbek · Gece Kitaplığı · 202018 okunma
Reklam
Reklam