1936 yılında Eskişehir Uçak Alayı'nı ziyaretinde de, "Geleceğin en etkili silahı da, aracı da hiç kuşkunuz olmasın uçaktır. Bir gün insanoğlu uçaksız da göklerde yürüyecek, gezegenlere gidecek, belki de aydan bize haber yollayacaktır. Bu mucizenin gerçekleşmesi için 2000 yılını beklemeye gerek kalmayacaktır. Gelişen teknoloji daha şimdiden bunu müjdeliyor. Bize düşen görev ise, Batı'dan bu konuda fazla geri kalmamayı temindir," diyerek büyük bir bilimsel ve teknik öngörüde bulunmuştur.
Atatürk 1930'larda, gelecekte insanoğunun Ay'a ayak basacağından emindir. "Kanatlı bir gençlik memleketin geleceği bakımından en büyük güvencedir. Bir gün Batılı ayaklar Ay'da ayaklarının izlerini bırakacaklarsa, bunların arasında bir Türk'ünde bulunması için şimdiden çalışmalara girişmek, aşamalar kaydetmek gerekir." diyerek günümüzden 90 yıl önce gelecekte bir gün Batılıların Ay'a ayak basacaklarını öngörerek, bunların arasında bir de Türklerin olmasını istemiş ve bunun için de gereken çalışmaları başlatmıştır.