Tek kelime ile muhteşem.Olayların bu kadar gözümde canlandığı bir roman son zamanlarda okumamıştım.Doğa ile mücadele ederken, hayatını sorgulaması ise okuyanın kendini sorgulamasını sağlıyor.
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Novella konu olarak basit gibi gözüksede yazar psikanaliz tadında kahramanı konuşturuyor.Dostoyevski ve Freud’un çok yakın arkadaşı olduğunu bize hatırlatıyor.
Amok KoşucusuStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2021134,8bin okunma
Günümüz bürokratlarına ders niteliğinde okutulmalıdır.Yeni Türkiye’de rastlayamayacağımız derecede çalışkan ve işbitirici bu kişilik bizlere de örnek olmalıdır.
Filmini yıllar önce izlemiştim, Lizbeth salender’in iç dünyasını keşfedebilmek için kitabı okudum.Kitap güzel filmi ile çok paralellik gösteriyor.Ancak Lizbeth’in değil gazetecinin iç dünyasına daha çok girilmiş.Lizbeth’in bu duruma nasıl geldiği hala muamma ancak zekasının ne denli güçlü olduğunu anlayabiliyoruz.Asperger sendromu dahi olarak bildiğimiz bir çok insanda mevcut.Bu insanlar sosyal hayatlarında ne kadar başarısızlarsa profesyonel hayatlarında da bir o kadar çarpıcı eserlere imza atıyorlar.Darwin,Newton ve Einstein bunlara çok iyi örnek.Serinin diğer kitaplarında belkide Lisbeth’in dünyasını keşfederiz.
Ayşe Kulin’in yarı biyografik dönem romanı kendisinden beklediğimiz gibi akıcı,duygu yüklü ve ufuk açıcıydı.Mondros mütakeresi sonrası İstanbul’un içinde bulunduğu psikolojiyi çok iyi aktarıyor.Aynı zamanda çoğunlukla soylu ve bürokrat Osmanlı ailesinin yaşadığı konakta geçen roman dönemin geleneklerine de ışık tutuyor.Kuvayi milliyenin nasıl oya örer gibi mücadeleyi örgütlediğini de yakından takip ediyoruz.Her okuduğumuz kitabın başka bir kitap okuma ışığını yakması gerektiğini düşünen biri olarak, bu kitap sonrası Karakol cemiyeti,Mimmim grubu gibi efsane örgütlerimizin yaptığı faaliyetleri anlatan romanlar okumam gerektiğini anladım.Önerilerinizi beklerim...