Çehov un diğer eserlerine nazaran eh işte diyeceğim bir hikaye. Ya çok çabuk bittiğinden yada basit bir olay örgüsü olduğundan herhalde beni tam tatmin etmedi. Her rus kitabında gördüğümüz çiftlik hayatı ve tarım toplumu burada da kendini belli etmiş. Hoş olan dipnotlardaki dini ritüelleri ve gelenekleri buluyor olmamız.
İyi okumalar... Kara KeşişAnton Çehov
Kitabı 3 kelimeyle anlatın:
Betimleme,betimleme ve yine betimleme...
Bıktırana kadar ve kanırtana kadar ağdalı bir dil. Orjinali böylemi yoksa çeviri faciasına mı uğramış artık uzmanı cevaplasın. Yazarın diğer eserlerine bakılınca anlaşılır kanısındayım.
Yine bir ıssız ada metaforu etrafında dönen tanıdık bir hikaye olsa da bu kitap biraz da psikolojik roman kategorisinde sayılır zannedersem. Her halükarda ve şartta iş modern klasikler toplanılacak bir koleksiyon ve dahi okunmaya değer. Unutmadan nobel edebiyat ödüllü bir eser.
İyi okumalar. Ceberut MartinWilliam Golding
Hani sonu mutlu olmasa asla 9 puan vermeyecektim. Tabi bu benim ahlaki görüşümle paralel bir konu olmadığı için olacaktı. Yazarın ilk okuduğum kitabı Satranç tan bu yana hep bir yahudi ve yahudilik vurgusu süregeliyor. Hadi bu yazarın mensubuyetinden deyip es geçebiliriz. Bir diğer mesele ise bütün kitaplarında o anı ve olayı yaşatıyor. Baktığı açıdan baktırabiliyor yani hikayenin içine alıyor okuru. Çehov gibi sorunlu bir çocukluk yaşadığı kesin. Türk edebiyatı klasiklerinde de dikkat ettiğim bir olguyu yinelemek istiyorum. Ahlak kötüleşti,devir kötüleşti gibi birşey artık kimse bana anlatmasın. Devir değişse de insan aynı insan. Ahlaklı ve ahlaksız olmak üzere insan aynı insan...
İyi okumalar. Yakıcı SırStefan Zweig