Kendisi gülerken gözleri hiç gülmüyordu. Bazı insanlarda buna benzer tuhaflıklara rastladınız mı hiç? Ya kötü bir huyun ya da derin, sürekli bir acının belirtisidir bu.
Bana bir insanın bu kadar kötü olamayacağını söyleyeceksiniz yine; ben de diyeceğim ki, madem bir sürü trajik ve romantik haydutun varlığına inandınız, neden Peçorin gerçeğine inanmıyorsunuz? Çok daha korkutucu, çok daha çirkin öykü kahramanlarını beğendiniz, yine bir öykü kahramanı olan bu kişiyi neden benimsemiyorsunuz? Yoksa bu kişideki gerçeklik payı sizin istediğinizden daha mı fazla?