Kitabın bende bıraktığı hem olumlu, hem de olumsuz izler var. Özetlemek gerekirse, kitaptaki çeşitli kavramların gerçekten de hayata dair önemli noktalar olduklarını, ve bunların bilincinde olmanın, olmamak durumuna kıyasla ciddi avantajlar getirdiğini düşünüyorum. Kavramlar, kitabı okuyanların en azından bir kısmına çok da yabancı gelmeyebilir. Ben de kendi adıma, okuduklarımın "önemli keşifler" oldukları hissinden çok "Başarılı bir derleme olmuş, bir arada düşününce daha etkili hissediliyor." hissi verdiğini söyleyebilirim
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
O yıllarda hayatımda en büyük otorite kuşkusuz annemdi. İstiklal mahkemeleri yetkisine sahip; kafasına göre karar verebilen; kestiği parmağın acımadığını, acısa bile öptüğünde geçtiğine inandırmış; yasama, yürütme ve yargı organıydı.
Çünkü kitaplarında ömrü var insanlar gibi. Çok az kitap sonsuza dek yaşar.
İnsan var, dokunduğu yere değer katar;
İnsan var, dokunduğu yere değer kaybettirir.
İnce Memed’in konusu, Cumhuriyet döneminin ilk yıllarında geçer. Anadolu halkının geri kalmışlığı, cahil bırakılmışlığı, köy hayatının sefaleti ve ağaların tüm yöreye tamamen hakim olması üzerine bu duruma karşı bir isyan öyküsüdür.
İnce Memed 2Yaşar Kemal · Yapı Kredi Yayınları · 202039,1bin okunma
Çağımızda teknolojinin baş döndürücü bir şekilde ilerlemesine rağmen, kişiler arası iletişim kalitemizin de aynı oranda arttığını söylemek maalesef hiç mümkün değil. Günlük hayatımız; sadece konuşarak ve eteğindeki taşları dökerek iletişmeye çalışan, "dediğim dedik" tavrıyla karşısındakileri yok sayan, çevresindeki insanlara zarar veren "iletişim canavarları" ve bunların sebebiyet verdiği, sayısı giderek artan "iletişim kazaları" ile dopdolu...