Kitap cidden çok güzeldi. Tarih derslerinde sürekli duyduğum Fransız devriminin gerçekte nasıl bişey olduğunu gördüm. O zamanlarda zengin ve soyluların nasıl halkı ezdiğini, yaptığı haksızlıkları çok iyi görüyor ve o olayları cidden yaşıyorsunuz. İhtilale hazırlık dönemi ve yapılan entrikalar da etkiledi beni. En beğendiğim yanı ise Dickens’ın kitaptaki verdiği en ufak bir bilgiyi bile olay örgüsünde kullanmasıydı. Sonu da tahmin ettiğim gibi güzel ama hüzünlü bitti.
“Gece vakti büyük bir şehre girdiğimde karanlıkta kümelenmiş bütün o evlerin her birinin içlerinde kendi sırlarını barındırdıklarını düşünürüm, her bir evin her bir odasında ayrı bir sır vardır ve bunların içlerinde çarpan her bir yürek de hemen yanı başındaki yüreğin bile bilmediği ayrı bir sır taşır içinde!..”