Bu eksantrik beyefendi, yolculuk sırasında olağanüstü bir soğukkanlılık ve şaşmazlık örneği göstermişti.
Peki sonra? Ne kazanmıştı onca yer dolaşmaktan?
Hiçbir şey mi diyeceksiniz? Evet, güzel bir eşin dışında hiçbirşey getirmedi gerçekten- ama bu kadın, onu dünyanın en mutlu insanı kıldı. Aslında, bundan daha azı için bile dünya gezisine çıkmaya değmez mi?..
Ah, insan işte bu denli fani bir varlık; tam da varoluşundan hiçbir kuşku duymadığı, mevcudiyetini gerçekten duyumsattığı tek yerde bile, sevdiklerinin hatıralarında, onların ruhlarında bile yitip yok olmaktadır, hem de o denli çabuk!