Hasan Ali Toptaş'ın cümle mühendisi olduğunu biliyordum fakat bu kadar olduğunu tahmin edemezdim. Tasvirler ve duygu aktarımı o kadar etkileyiciydi ki, kendimi bir anda o berber dükkanında "ruhum sıkılıyor" diyen ya da köy meydanında "kar neden yağar kar" diye haykıran bir karakter olarak hissettim ve kitaba daldım. Şunu da belirteyim şayet kitabı sağlam bir kafa ile okumazsanız, romandaki zaman akışı içinde kaybolabilirsiniz ve kendinizi, "ben hangi berber dükkanındayım şuan?" diye sorular sorarken bulabilirsiniz.
Kesinlikle roman seven herkesin okumasını tavsiye ediyorum.
GölgesizlerHasan Ali Toptaş · Everest Yayınları · 202014,1bin okunma
"Hiçbir iz yok," dedi Reşit.
Muhtar, avluyu yeniden taradı gözleriyle. O her şeyin mutlaka bir iz bırakacağına inanıyordu, izsiz şey olmazdı; kuşların bile izi vardı gökyüzünde, sözcüklerin dişte, bakışların yüzde.