Her zaman çocukların gözünden anlatılan kitaplar bana içten, samimi gelmiştir. Bir çocuğun bakış açısıyla olayların bu kadar güzel anlatılıyor olması başarıdır bence. Çocuklarına müthiş örnek olan anlayışlı Atticus, kız kardeşine her ne kadar arada anlaşmazlık yaşasa da nazik ve ılımlı yaklaşan Jem, oldukça akıllı , saf ve sempatik Scout. Sıcacık bir aile. Ayrımcılığın, haksızlığın, önyargının , vicdanın, sevginin, adaletin, eşitliğin, özgürlüğün, iyiliğin incelik ve ustalıkla işlendiği bir kitap. Mutlaka okunmalı. Özellikle gençler tarafından mümkünse benim gibi geç kalınmadan.