İskender Pala'nın 2000 yılında ilk baskısı BKY Yayıncılık tarafından piyasaya sürülmüş kitabıdır.Kitapta büyük emek var.Okurken çok keyif aldım.Hikayelere ve deyimlere meraklıysanız kaçırılmayacak bir keyif bu kitabı okumak.
İskender Pala çok büyük bir yazar.Ölmeden önce her dünya vatandaşı mutlaka en az 1 kitabını okumalı.
Şimdi bazıları diyebilir.Nolcakki internette bunun gibi bir sürü hikaye var deyimleri cikislari ile ilgili.Ancak bu kitabın anlatim tarzi kusursuz.Kusursuzluğun yanında bu kitaptaki anlatılan hikayeleri İskender Pala büyük bir emekle araştırıp doğrusunu bulup yazmıştır.internetten alip kitapa aktarmamistir.
Ayrıca şunu da belirtmelitim ki 2000 de ilk baskısı yapilan bir kitabın daha yeni 2020 yılında 200.baskisi yapildi. büyük bir başarı.
Bu kitabı fazla övmeye gerek yok.Kitaptan alıntılanan bir atasözünün hikâyesi buyrun:
"Rivayet olunur ki, Sultan II. Mahmut, tebdil gezdiği bir ramazan gününde, Üsküdar'da
mücerret bir kunduracının, boş örse çekiç vurarak her hamlede "Tıkandı da tıkandı" dediğine
şahit olmuş. Merak saikiyle içeri girip bunun sebebini sormuş. Adamcık anlatmış:
– Bir gece rüyamda gördüm. Çeşmeler vardı. Bazılarından şarıl şarıl sular akıyor, bazılarından
sızıyor, bir tanesi de şıp şıp damlıyordu. O sırada bir pir-i nuranî belirdi. Ona bu çeşmeleri
sordum. "Şu şarıl şarıl akanlar, padişahımızın talihidir. Sızanlar devlet erkânından filânca
paşaların ve falanca zenginlerin talihleridir. Şu damlayan da senin talihindir," deyip kayboldu.
Yerden bir çöp aldım ve benim talihim olan çeşmeye yaklaştım. Çöple biraz kurcalayıp lüleyi
açmaya çalıştım. Ah, ellerim kırılsaydı! Filvaki çöp kırıldı ve artık o eski damlalar da damlamaz
oldu. O günden sonra müşterim kesildi, kazancım bitti. İflas ettim, bu hale geldim. Şimdi de
talihimden