Korku cezadan çok daha beterdir. Çünkü ceza bellidir,ağır da olsa,hafif de; hiç bir zaman belirsizliğin dehşeti kadar, o sonsuz gerilimin ürkünçlüğü kadar kötü değildir.
Kendinin farkına varmak,kendini savunmaktır ve çoğu zaman bu boşunadır. Ancak insan bütün bunları fark ettiğinde zaten artık her şey için geç olmuş demektir.