İnsan olmanın güzel bir terennümü değil mi bu rivayet. Bilse ki insan; oğlu azaba düçâr olacak, belki tüm insaniyeti ile sabaha kadar yalvarır ki Allah'ım hüküm senin nâz benim, yok mu bir kapı aralanacak... Nitekim Nuh oğlu için çırpınmadı mı... İnsaniyet makamıdır bu. Acziyet ile dua etmek, istemek, hüküm senin sen bilirsin demek, göz yaşı dökmek, uyarılmayı bile göze alıp âh û zâr etmek(Abdullah bin Ubey bin Selûl'un cenazesini hatırlayalım)... Ümmetleri peygamberlerin evlatları mesabesinde... Böyle idrak etmek nâçizâne gönlümü ısıtıyor...