Polis, asker, zabıta... Herkesi hizaya getiren şu üniforma. İnsanların bu kıyafete bakarken devletin şefkatli yüzünü göremedikleri belliydi. İhtimal ki üniformayı taşıyanlar onu giydiklerinde bir güç vehmederek daha haşin ve sert davranmakla yükümlü olduklarını bile zannediyorlardı. Bir ülkede anneler yaramazlık yapan çocuklarını "Seni polise/jandarmaya veririm bak!" diye korkutuyorsa burada ters giden bir şeylerin olduğu su götürmezdi.
Hayatı olduğu gibi kabullenmek gerekir. Ama, ben deliyim; her şeyi değiştirmek, hayata hatta tabiata başka yol çizmek istiyorum. Sonra bir ruhun çizgisini bile değiştiremeyeceğimi gördüğümde, tamamen çaresiz kalıyorum.