"Mütevazılık hiçbir zaman gerçek bir üst değer olamamıştır bizde. Bir ortamda mütevazı olmaya kalkarsanız, saygı hemen azalmaya başlar, hissedersiniz."
Nuri Bilge Ceylan
“Cahilsin, okur öğrenirsin. Gerisin, ilerlersin. Adam yok, yetiştirirsin. Paran yok, kazanırsın. Her şeyin bir çaresi vardır. Fakat insan bozuldu mu, bunun çaresi yoktur.”
Ahmet Hamdi Tanpınar
Neden insanlara "zarif" davrandığımızda "zayıf" sanılırız? Neden kimi insanlar yaptığı "çakallıkları" allayıp pullayıp anlatarak diğerlerinden "zeki ve üstün" olduğunu sanır? Bütün bunların temelinde kültür eksikliği olduğunu düşünenlerdenim.