Akıl ve özgürlük önemli değerlerdi , ama eğer birileri doktorların , filozofların , bilim insanlarının ' akıl ' ve 'özgürlük' tanımlarına uymuyorsa , bu kişiyi kurumlara kapamaya ve hapse atmaya başladılar . Böylece akıl hastanesine atılanlar , dışarıda kalanlara , aklın ve özgürlüğün ne kadar önemli olduğunu belirtmek üzere gösterilmeye başlandılar .
İnsanımızın kendini önemli ve güçlü hissetmemesi acaba birilerinin planlayarak yaptıkları bir şey mi ? Yoksa , bizzat insanımız insan olmanın sorumluluğundan kaçtığı için kendisi mi bu duruma yaratıyor ?