Ünlü bilim adamı Pasteur, "insanların kütüphanelerde ve laboratuvarlarda bulduğu büyük huzur"dan söz eder. İnsanlar kütüphanelerde ve laboratuvarlarda huzur bulurlar, çünkü buralarda kendilerini tamamen işlerine verirler ve kendileri için üzülmekten kurtulurlar. Bilim adamlarının sinir hastalıklarına pek fazla yakalanmadıkları bilinmektedir, çünkü onların böyle bir lüksü yoktur.
Neden kendimizi meşgul etmek gibi basit bir şey bizi yaşadığımız anksiyeteden kurtarıyor? Bunun nedenini psikolojinin temel yasalarından biri oluşturuyor. Bu yasa şu; insan beyni, ne kadar kusursuz çalışırsa çalışsın, aynı anda birden fazla şey düşünemez.