Yabancı kitabının özü basit bir olayda basit bir cinayet işleyen Meursault'ın işlediği cinayet yüzünden değil, annesinin ölümüne üzülmediği için kişiliğinden, tutumlarından dolayı yargılanmasıdır.Arap'ı öldürmüş olması değil hayata bakışı, saçma kişiliği idam cezası aldırmıştır Meursault'a.Hayata, güzelliğe, aşka karşı farketmezcilik anlayışı ile yaşayan Meursault, idam edileceği zaman bile inançsızlığına bağlı kalan anlaşılması güç, değişik bir karekter olarak karşımıza çıkıyor.Kitap basit cinayeti değil, Meursault'un hayata bakışı üzerinden, tüm doğru gördüklerimizin aksine hayata farklı bir bakış açısı ile bakmayı, yaşamayı saçma ve güzel olarak görebilmeyi okuyucuların gözüne sokuyor...
Zeki demirkubuz bu kitaptan yola çıkarak yaptığı Yazgı filmi ile kendi içimizden bir karekter olan Musa ile kitaptan daha değerli bir film çekmiştir bana göre...