Bunu hiç düşündünüz mü bilmiyorum ama sizcede çoğu insan aptal değil mi belki sizde aptalsınız veya bende peki neden bunun nedeni ne sorgulamamakmı bilgisizlik mi eğitimsizlik mi bundan 100 yıl sonra insanlar daha mı zeki olucak peki bana kalırsa daha da aptal olucaklar farkında mısınız bilmiyorum ama gittikçe tembelleşiyoruz teknoloji ne kadar gelişirse herşey o kadar kolaylaşıyo artık birşeyleri yapmak için zekamızı kullanmamız bile gerekmiyo kitap okumak mesela kitap alıntılarına bakarak o kitapta ki güzel sözlere artık kitabın tamamını okumadan erişebiliyosun bu evet aslında çok güzel bişey ama bu bizi sizcede aptallaştırmıyormu bence bunu biraz düşünün ve lütfen teknolojiden azıcık da olsa uzak durmaya çalışın
Kitabı okumadan önce Nietzsche ye şu soruyu sorun Nietzsche sen kimsin ve sonra okumaya başlayın Nietzsche bu kitapta sadece kendini tanıtır neden bu kadar zeki olduğunu neden bu kadar bilge olduğunu nasıl böyle iyi kitaplar yazdığını bu kitabı yazmasının sebeplerinden biri de Mehdi ilan edilme korkusu zaten bu kitapdada bundan bahseder der ki:Benim Mehdi olmak gibi bir amacım yok Mehdi olucağıma serseri olurum belki de serseriyimdir....