Derdin, meşakkatin varlığını, ama hiçbir anlamları olmadığını görüyordum. Aşağılık adamların arasında, bilinmeyen bir soydandım ben, eskiden benim de kendi dünyalarından olduğumu unutmuşlardı. Korkunç bir şeydi bu; ne tam diri, ne tam ölü olduğumu hissetmek. Bir canlı cenazedeydim artık; ne beni diriler dünyasına bağlayan bi şey vardı, ne de ölümdeki unutmadan, huzurdan yararlandığım.