Her şeyin yolunda gittiğini iddia etmiyorum. Ancak hiçbir şey beni, yavaş ama emin adımlarla geleceğe uzanan bir yol arayan dünyanın tereddütlerine, kararsızlıklarına ve kafa karışıklığına aldanarak zamanımızı boşa harcayan tüm o kötümserlerin izinden gitmek kadar rahatsız edemez. Geleceği korkuyla, sıkıntıyı umutsuzlukla, modernliği ahlaksızlıkla, hafızayı nostaljiyle, ahlakı katılıkla karıştıran bu insanlardan beklenecek bir şey yok. Aksine, her şeye rağmen önümüzde parlak günler olduğuna inanıyorum. Ama biz kötü ressamlarız ve perspektiften yoksunuz, bu yüzden kendi dar görüşümüzle tuvale karmakarışık bir manzara çiziyoruz. Şahsen, gelecekte iyi niyetli, modern, fedakâr, net ve aydınlık zihinlere sahip, maneviyatlarının dışavurumuna özen gösteren (yani gelecek korkusu olmayan) insanların olmaması için hiçbir neden göremiyorum. Daha iyi bir dünya inşa etmek için güçlerini birleştiren bizlerin sayısı fazla olmayacak.”