İnsan bu denli değersizleşebilir, küçülebilir, alçalabilir mi? Bu denli değişebilir mi? Bütün bunlar gerçek olabilir mi? Evet. Hepsi gerçek, insanoğlu her kalıba girebilir.
Dünya'nin her yerinde, duygusuz, soğuk, çok yoksul aşağı tabakalar arasında olsun, sıkıcı,temiz, yüksek tabakalar arasında olsun, kısaca her nerede olursa olsun, insan muhakkak bir kez bile olsa; yolda bile olabilir bu, hiç ummadığı, o zamana değin hiç görmediği bir şey görür. Bu öyle bir olaydır ki o zamana değin bütün ömrü boyunca duymadığı duyguları su yüzüne çıkarıverir. Yaşamımıza bir değer kazandıran üzüntülerimiz arasından birdenbire mutlu bir sevinç parıltısı geçiverir.