Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Alperen Akarslan

Alperen Akarslan
@AlperenAkarslan
Gidiyorum gündüz gece… düştüm bir dünyaya yol belli değil yatarım yatarım gün belli değil.
Kısa Avrupa Tarihi
Kısa Avrupa TarihiJohn Hirst
7.8/10 · 189 okunma
Reklam
112 syf.
·
Puan vermedi
·
3 günde okudu
Şahane bir eser, çok merak ediyordum bu kişiler kim çok doğaçlama bilgi kulak ardında evet ama ilk defa, onların kim olduğuna, nasıl yaşadığına, nasıl düşündüklerine dair empati kurmamı sağlayan bu eser ilginç fikir üretimlerini bana tattırdı, modern zamanda, bilgi ve bilim zenginliği çağında tarihin sıfır noktasına gönderilsem, bu zatlar kadar
Fragmanlar
FragmanlarThales · Pinhan Yayıncılık · 2019263 okunma
112 syf.
·
Puan vermedi
·
3 günde okudu
Fragmanlar
FragmanlarThales
8.1/10 · 263 okunma

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Erken Çağa egemen olan ve kendini her şeyi kabul ettiren din ögesi, MÖ 3000 yıl zarfında giderek günlük hayatın sarılmasına yönelmiş pratik yaşam tasavvurları tarafından ortadan kaldırılmış olmalı. Yaşam sevinci ve yaşamdan tat alma, sert bir çalışma ortamına karşı bir denge olarak Sümer varoluş da önemli bir rol üstlenmiş gibi görünmektedir. Burada dini şölenler de, Sümer‘de yaygın olan tapınak fuhuşları nedeniyle dünyevi zevk düşkünlerine ve sevilen kutlamalara dönüşmüştür.
Sayfa 146Kitabı okudu
“Dünyayı”, “ toprak” teriminin karşılığı olarak, insan varlığı ve çalışkanlığıyla değiştirilmiş doğa şeklinde algılarsak, bu tarihsel anlamıyla ilk kez, MÖ 3000 yılı civarının Mezopotamya’sında buluruz.
Sayfa 145Kitabı okudu
Reklam
Gılgamış’ın ölümsüzlük özlemi ve arkadaşını tekrardan yaşayanların dünyasında görme isteği, özlü yaşam bilgeliği tarafından bozulmamaktadır. Gılgamış’ın gerçekliği ile hedeflediği şeyler arasındaki çelişki ve ikirciklik, destanın son satırlarına kadar devam eder.
Sayfa 144Kitabı okudu
Sümerler nispeten erken bir dönemde tanrıların velayetinden kurtulmuş olduklarını ve dünyevi yaşamla kendi olanaklarıyla başa çıkmak için çabaladıları sonucuna varabiliriz. Onlar aynı zamanda yaşamdan tat almayı da öğrenmişlerdi.
Sayfa 143Kitabı okudu
İnsanların birbirlerine yaptıkları tüm kötülüklere ve vahşete rağmen, artık asla tam kaybolmayacak olan bir ‘ insan olma bilinci’ oluşmuştur…. Gılgamış Gılgamış’ın dünyevi yolu kibirle başlar, çaresizlikle son bulur. Gılgamış Destanı, tanrılardan kurtulma sürecinin aynı zamanda kaçınılmaz bir ölüm süreci olduğunu ve insanın ölüm karşısında duyduğu korkuyu gösteren ilk manzum eserdir. Okuyucunun önünde aydınlanma, düşüncenin ilk çığır açışı ve insanın tanrılara karşı ilk isyanı gerçekleşir.
Sayfa 141Kitabı okudu
Enkidu seksüel doyumdan sonra geri döndüğünde, hayvanları ondan kaçtılar. Doğa insanı masumiyetini kaybetmişti…. Her insanda mevcut olan olan güçlerini açıkça ölçme, daha iyi olduğunu kanıtlama arzusu ve aynı zamanda kendisini anlayan ve birlikte olacağı bir arkadaş bulma özlemi… Enkidu ve Gılgamış arasındaki buluşma, iki düşman arasındaki kavgadan çok, bir spor karşılaşmasına benzer. Birbirlerine eşdeğer olduklarını ispatlarlar. Bu, tam da gerçek bir arkadaşlığın şartı gibidir.
Sayfa 140Kitabı okudu
Sümer hakkında sahip olduğumuz bilgilerimiz yapı kalıntıları, sanat ürünleri, seçilmiş metinler ve aşağı yukarı MÖ 2800’e kadar uzanan son derece dağınık durumdaki bir kronolojiden oluşmaktadır. Henüz yalnızca tanrıları ve tanrı hikayelerini, tarihsel olarak tümünü kanıtlayamadığımız kral isim isimlerini ve ayrıca, tasvir edildikleri kadar gerçek olup olmadıklarıyla ve gerçekten verilen zamanda meydana gelip gelmedikleri ile ilgili kısmi bir bilgiye sahip olduğumuz anlatı ve olayları bilmekteyiz. Oysa Sümerler hakkında bildiklerimizi doğru değerlendirebilmek için, onları iyi tanımalıyız.
Sayfa 133Kitabı okudu
Reklam
Kutsal Düğün’ü soru işaretlerine dikkat çekerek incelemeye başlamıştık, öyle de bitiriyoruz. Mezopotamya kumunun hangi sırları gizlediği bilmiyoruz. Ama Sümer kültürünün bilmecelerle dolu olduğunu ve onunla ilgili olarak son sözün henüz söylenmediğini biliyoruz.
Sayfa 132Kitabı okudu
Burada tanrı ve kralın aynı konuma getirilişi çok belirgindir… kralın kendisi artık tanrıdır… krala bağlılıkları canlı tutulması gereken halk yığınları için, Kutsal Düğün tanrılarla bağlantının görselleştirilmesiydi. Bu dönemde kültürel eylemin dünyevileştirilmesinin ne kadar ilerlemiş olduğunu sadece kült şöleninin halk şölenine dönüşmüş olmasıyla değil, aynı zamanda krallık alanında bir tür laikleşme başlamasıyla bağlantılı olarak da değerlendirebiliriz.
Sayfa 118Kitabı okudu
Neşe ve yaşam fışkıran, şehvet ve aşk sarhoşluğuna sahne olan Kutsal Düğün şenlikleri, kadın esirler ve sokak fahişelerinin yanı sıra, aşka susamış tanrıçaları gerçek kız kardeşlerine dönüştürdüğü sayısız kutsal fahişenin serbest cinsel birleşmesiyle, çeşitli şekillerde ve vekâleten yapılmış olmalıdır.
Sayfa 116Kitabı okudu
Sümerler’in İnanna ve Dumuzi hikayesinde geçen bir rekabet, ilk günah ve ilk suç tasviriyle ilgili olarak eski Ahit’te geçen Habil ve Kabil kavgasıyla ilişkilendirilir.
Sayfa 102Kitabı okudu
Sümerler için tanrılar sadece dünyaüstü varlıklar değildi; aynı zamanda insansal varlığın bir ön aşamasıydı. Bu nedenle, onları insan insani özellik ve hırslarla donatmak Sümerler için çok doğaldı.
254 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.