"Fakat ne de olsa köylü bizim efendimizdir."
"Niçin? "
"Niçin mi? Bizi besleyen, bizi ve memleketi doyuran odur da ondan!"
"Yalnız bir şey söyleyeceğim: Efendi diye başkasını çalıştıran ve ona hükmünü geçirene derler; çalışıp çabalayıp en sonunda elindekini bir hiç mukabilinde verenlere değil..."