İçinde her tarzı bulabileceğiniz çok dolu bir eser. Buna rağmen karakterin tarzı sizi büyüleyecek. Sadece tiradları için bile okunabilecek, gülümseten, içinizi okşayan, naif ve hiçbir anınızın boşa gitmeyeceği eğlenceli bir eser...
Hep bilirdik Hoca' yı basından... Fakat onun da üzeri kapalı söylediği gibi basında anlatıldığı gibi biri olmadığını, bir insan, bir anne, bir birey olarak kim olduğunu burada öğrendim. Yaşamak nasıl olurmuş okudum anladım. Onca hastalıklardan hem ağır, hem bazen umutsuz, hem kusturucu bir beklemek etkisi yaratan beter hastalıklardan sonra nasıl ayakları üzerinde aynı iyi niyetiyle savaşabilen güçlü kuvvetli ve yalnız bir kadını okudum. Profesörken dahi evinde yaktığı sobayı aşkla anlatan, oğullarının arkadaşlarına evini açıp kendi çocukları gibi aile olabilen koca yüreğini gördüm. Bakanlıklardan, sağlık örgütlerinden hiç yardım görmeden ve hatta çoğu kez engellenirken Türkiye' nin uzak uçlarında başka çağlardaki yaşamları süren umutsuz, dışlanmış insanlara nasıl ilaç olduğunu gördüm.
Demem o ki güzel kalabilen, iyiliğini yitirmeyen sıcacık bir eğitimci, anne, umut saçan, insan olmanın mükemmeliyetini sonuna kadar tatbik eden bir bilim insanı...
Mutlaka okunması gereken çok kıymetli bir eser.
Kızgınlığım, seyirci kaldığım, elimden bir şey gelmediği için sadece kendime. Anlatamadığım, aydınlatamadığım, öğretemediğim, dönüştüremediğim için! Yoksa kime ne için kızacağım? Korkuların, kinlerin ve cehaletin esiri olmuş insanlara kızamaz bir doktor. Beni darbeye teşebbüsle suçluyorlar. Oysa darbelerin yaptığı tahribatı kimse benden iyi bilemez.
Ergenekon Soruşturması için evinin polisler! tarafından basılması üzerine... Türkan Saylan.