Başlığında veya arka kapağında yazdığı gibi bir Atatürk kitabı olduğunu düşünmüyorum. İlber Hoca'nın konuşmalarında da sıkça yaptığı gibi daldan dala atlayan bir kitap olmuş. Atatürk'ü anlatmak için o dönemden bahsetmenin gerekliliği aşikar ama bu bahsetme kısmı bir süre sonra kitabın ana konusu haline gelmiş. Yarıdan sonra biraz daha Cumhuriyet dönemi inkılapları ile tekrar konuya dönülse de, Atatürk hakkında önceden bilinmeyen pek bir bilgi sunmuyor ne yazık ki.
Leyla ile Mecnun dizisini sevenlerin kesinlikle kaçırmaması gereken; karakterleri, kah güldürüp kah ağlatan mizah ve aşk dolu hikayesi ile müthiş bir kitap.