Osmanlı Padişahı , Kurdistan topraklarını ele geçirdi. Kürt aşiretleri kılıç zoruyla ona yandaş oldular. Çok ağır haraçlar, vergiler alıyor Kürtlerden. En kötüsü de Kürtlerin ağa , bey ve mirleri kendi halklarına ihanet ettiler ve gidip Osmanlının destekçisi oldular. Eğer onlar da Şemdinan , Cizîra Botan, Amûdiyê , Hakkâri Emiri ve Xanoyê Çengzêrîn gibi savaşsalardı , ne Osmanlılar ne de İran Şahı Kurdistan'a adım atabilirdi..."