Ayşe Sayım

Acaba dünya böyle huzursuzluk içinde sağa sola sallandığı için mi kayarcası yaşamaya alışıyor insan?
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Wilson’ın yazgıyı belirleyici noktası geldi, resmen Alman Kayzeri’nin tahtan indirilmesini talep ediyor. Borsa buna tavana vurarak yanıt verdi; Avusturya’nın da alacağı haberi bütün bunları ikinci dereceye düşürdü. Ne olacağımızı bilmiyoruz artık, Alman mı olacağız, Çekoslovak mı; her şey karanlıkta ve belirsiz artık hiç kaygılandırıyor bu bizi. Ama bu ateş, bu belirsizlik, bu huzursuzluk!
En iyi yıllarım ziyan oldu, benden geç ve benden yaşlı olanlara gıpta ediyorum, gençler yeni zamanlara alışabilir, yaşlılar da artık alışmak zorunda değil nasıl olsa…
Huzursuzluk içimde kıpır kıpır canlı bir nesne sanki, adeta dışarı çıkıp yanımdaki insanlara geçiyor ve onları etkiliyor, benden de fazla etkiliyor.
Hiç kimsenin aramaması da araması kadar yoruyor beni. Sürekli olarak aşırı uçlarda yaşıyorum.