Bir çoğumuz “esaretin bedeli” filmini izlemişizdir, bende kitaptan önce filmini izleyenlerdenim kitap ve film birebir uyumlu yönetmen kitaba çok sadık kalmış her detay önemli çünkü, fakat ilk önce kitabını okumak isterdim bu yüzden eğer filmini izlemeyenler varsa önce kitabı okusunlar.
“Şimdi ey bezirgân, suçu suçluya ödetmeli masuma değil. Bu yüzden ben bir isimden ibaret kalsam bile, ölsem bile, kalsam bile, bir isim bile kalmasa benden geriye. Sen o ismi unutma...”