Irmak

Zamanında en uyumsuz baskıları toplamışım????
En sevdiğim serilerden biri!!!5 yıl önce okuduğum seriyi bugünlerde özledim. Kendime şöyle bir sözüm vardı çok özlediğim bir zamanda İngilizce baskısını alacağım. ( kesinlikle ingilizce okuyun Türkçe çevirisi çok kötü-b1 ve b2 seviyeleri kolayca okur) ilk kitabı almaya karar verdim , ciltli ve ciltsiz arasında iki kat fark var hangisini almalıyım?? Sanırım bir hafta düşünürüm bunu… Holly Black okumayı da özledim:)
Fantastik
Ezgi isimli okura yanıt verildi
Irmak
Kesinlikle bir şans vermelisin!! Genelde ben de booktok da övülen kitapları sevmiyorum ama bu seri istisna!! Ben yıllar önce okudum sanırım 2019 da o zaman seri tamamlanmamıştı ve bu kadar ünlü değildi. Gotik peri hikayesi içinde biraz aşkla ve mantıklı bir kadın karakterle. Tekrar okumak için sabırsızlanıyorummm
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Okudum ve artık eleştirebilirim
1/10
·416 syf.··
2025 42. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 23 Ağustos 2025 12:49
Henüz hiçbir incelemeye bakmadım, tamamen kendi takıldığım şeylerden bahsetmek istiyorum. Öyle bir kurgu neresinden tutsam elimde kaldığından her detaya değinemeyebilirim. Öncelikle zaten kötü olacağını bildiğim bir kitabı okurken nasıl bu kadar şaşırdım bilmiyorum. Çoğu kötü kitabın bile bir akıcılığı vardır. En kötü, ne olacağını merak edersin ve bir şekilde sayfa çevirtir. Bu kitapta hiçbir şey yok. Ne karakterleri ilgi çekici ne de konusu. Kitabın suikastçı dediği şey, suikastçı değil asker yetiştiriyor bunlar. Suikastçı dediğin daha sinsi, çevik, gizli olur. Yanlışım varsa düzeltebilirsiniz buradan sonrası baya öznel kaçabilir ama düşüncelerimi törpülemeden yazacağım. Suikatçılar bir ülkeyi toplu korumak için yeterli değil. Belki video oyunu kafasıyla düşünüyorumdur ama bunların asıl olayı gizlilik değil mi? Bir savaş çıktığında gizli gizli mi savaşacaksınız? Aldıkları eğitim dümdüz savaşçı eğitimi. Büyük ihtimalle suikasçı olmak yazara daha havalı geldiğinden bu şekilde tercih etmiş. Karakterlere gelirsek Rowenan tam bir salak. Güya annesinin ölümünü araştırmak için suikasçı okuluna gidiyor. Ama yaptığı tek şey iki tane kilitli odaya girmeye çalışmaktan öte değil. Sırf Cunt ile etkileşimi olsun diye Lena'yı bayıltıp onun yerine geçmesi ve eğitmeniyle öpüşmesini saymıyorum bile. Ayrıca sürekli bu gerizekalı yerden bitmenin ay "yok ben şöyle tehlikeyim" yok "benim neler yaptığımı bilse benden korkardı" tarzı salak kendini övmeleri cinnet geçirtti. Kaliteli bir kadın karakter yazmak istiyorsanız, karakterin kendisini övmesine gerek yok. Eğer iyi olsaydı okuyucu bunu zaten o kendini övmeden anlardı. Ama Rowenan o kadar kötü bir başrol ki, yazar bir şekilde okuyucu manipüle etmeye çalışılmış herhalde. Kant... çok kötü. Gerçekten şu haşin erkek sevdanız bi bitmedi.
Raven SuikastçısıSelin Solaris · Martı Yayınları · 2025614 okunma
Irmak
Bookstagram hesaplarının takipçi sayısı arttığında hemen bir kitap yazma çabası??? Genelde takipçi kitlesinin yaşları küçük oluyor…
Feminizm Nedir BİLMEYEN Yazarın Feminizm Kasması Rezilliği
1/10
·424 syf.··
2025 3. kitabı
·
11 günde okudu
·
Okunma: 08 Haziran 2025 13:43
Merhaba, ben Sülde. Her incelememde olduğu gibi bu incelememde de madde madde ve SPOILER aka SÜRPRİZ BOZAN vererek ilerleyeceğim. Kısa bir sürpriz bozansız inceleme yazmam gerekirse: Korkunç kötülükte, feminizm mesaj vermeyi kendine görev bilmiş yazarımızın feminizm nedir bilmeden yola çıktığı, bilmem kaç yıllık kadın direnişini kurduğu temelsiz dünya ve karakterler üzerinden iyileştirip eleştirmeye çalışırken kapasitesinin yetmemesinden mütevellit her şeyi mahvedişini okuyorsunuz. Karakterler tipleme, olaylar saçma, tepkiler saçma, kitapla ilgili güzel olan tek şey kapağı o da yazarın elinden çıkma değil. Anlatabildim umarım? Yaklaşık İKİ BUÇUK saatlik gömme podcastimi dinlemek için linke tıklayınız: youtube.com/watch?v=0iDbx2s... Kanal adım: benSülde Ayrıca başka kitap eleştirileri de mevcut. Şimdi asıl incelememize geçelim: 1) FEMİNİZM NEDİR? Oxford'dan alınan aynen tanım: XVIII. yüzyılda Fransa’da filozoflar ve kadın yazarlarca ortaya atılan ve savunulan, daha sonraki yüzyıllarda her toplumda yandaş bulan, kadının siyasal ve toplumsal haklar bakımından erkekle eşit olması gerektiğini öne süren ve bunu gerçekleştirmeye çalışan akım. Peki feminizim temelinde nedir? Kadının sosyal hayatında bir erkekle eşit haklara sahip olmasını hedefleyen ve bu haklara sahip olamayan kadınların elinden tutan, erkeklere biçilen toplumsal rolleri de eleştirmesiyle özünde erkek düşmanlığı değil "biz de erkekler gibi insanız" mesajıyla mühendis bir kadının mühendis bir erkekle aynı maaşı alması gerektiğini, kadının da miras hakkından faydalanması gerektiğini, kadının isterse çalışma isterse evde kalma hakkının saklı olması gerektiğini söyleyen, kadının her türlü isteğine SAHİP çıkan, kadını erkekten üstün ya da erkeği kadından aşağı GÖRMEYEN, bir kadının isterse bir
Buz KrallığıSena Nur Işık · İndigo Kitap · 2024370 okunma
Irmak
İncelemeni sevdim🤌makale okuyor gibiydim💜 böyle bilinçli yazıları okumak çok iyiii!!!!!