Kepler gerçekten olağanüstü bir astrologdu: Bir yıl içinde, kışın soğuk geçeceğini, bir köylü ayaklanmasının yaşanacağını ve Türklerin saldıracağını doğru tahmin etmişti.
Tarihi okumakla yaşamak ayrı şeylerdir. Okurken öğrenir, yaşarken anlarsınız. İşte bu kitap da Osmanlı' nın son yüzyılını ve içinde olduğu durumu bir gözlemcinin üslubuyla yaşıyorsunuz. Her ne kadar 150 yıl kadar önce yazılmış olsada bugüne varan izleri görüyorsunuz. Mesela o zamanlar İstanbul' da vebanın kol gezdiğini ve özellikle Müslüman tebaa' nın kaderci yaklaşımı son derece ilginç..