Yarım saat içinde okunacak kadar kısa bir eser. Birkaç hikayesi gerçekten güzel ama anlatmak istediklerini çelişki ve bulanıklık içinde dile getirmesi diğer eserlerine oranla bu kitabı daha verimsiz yapmış fikrimce. Aforizmaları ve felsefesi geniş pencereden derinlikli olsa da tatmin edici gelmedi bana. Belki de fazla kısa geldiği içindir diye düşündüm. Biraz daha uzatarak ve netlikle ortaya koymasını isterdim fikirlerini. Halil Cibran okumak isteyenler bu eserle başlamasınlar diyebilirim. Tanışmak için daha güzel eserleri mevcut.
Şiirleri muhteşem olan Orhan Veli'nin hikayeleri de öyleymiş. Neden genç yaşta kaybettik ki böylesi değerli bir insanı. Sadece tanışıp sohbet etmeyi, beraber bir çay içmeyi nasıl isterdim. Edebiyat sensiz eksik olurdu. İyi ki bu dünyadan bir Orhan Veli geçti. Dediğin gibi deli ediyor insanı bu tepeden tırnağa çiçek açmış ağaç. Degüstasyona da balık pazarına da gidiyorum.