"Dinlemezlerse beklememiz gerekecek. Kitapları çocuklarımıza sözlü olarak aktaracağız ve onların da başkalarına
aktarmak için beklemelerine izin vereceğiz. Bu yöntem uygulanırken birçok şey yitirilecek tabii. Ama insanları dinlemeye zorlayamazsın. Kendilerine uygun zamanda, ne olduğunu ve altlarındaki dünyanın havaya uçmasının sebebini
merak ederek bizim gibi bakmaya başlamaları gerek. Şimdiki
durum sonsuza dek süremez."
Tek yapmak istediğimiz, ihtiyacımız olacağını düşündüğümüz bilgileri olduğu
gibi korumak. İsyan çıkarma veya birilerini kızdırma peşinde
değiliz henüz. Çünkü öldürülürsek o bilgiler de ölecek, belki
ebediyen. Bizler örnek vatandaşlarız, kendi özel tarzımızda; eski raylarda yürüyor, geceleri tepelerde yatıyoruz ve şehir
halkı bizi rahat bırakıyor.
Onlardan birinin yakmayı kesmesi gerekiyordu. Güneşin
bunu yapmayacağı kesindi. Dolayısıyla Montag'ın ve daha
birkaç kısa saat öncesine dek birlikte çalıştığı adamların yakmayı kesmeleri gerekecekmiş gibi görünüyordu. Bir yerlerde, korumaya ve saklamaya tekrar başlanmalıydı ve birileri
koruma ve saklama işini bir şekilde yapmalıydı; kitaplarda,
kayıtlarda, insanların başlarının içinde korumalı ve saklamalıydı. .. güvenli olan ve güvelerin, gümüşçünlerin, pasın, kuru
çürümenin ve kibritli insanların zarar vermemesini sağlayacak herhangi bir yöntemle yapılmalıydı bu. Dünyada her
tür ve boyuttan birçok şey yakılıyordu. Şimdi, çok yakında,
asbest kumaş dokumacıları loncası kurulmalıydı
Güneş her gün yakıyordu. Zaman'ı yakıyordu. Dünya
hızla çember çiziyor ve kendi ekseni etrafında dönüyordu,
zaman da Montag'dan yardım almadan seneleri ve insanları
yakıyordu zaten. Yani Montag itfaiyecilerle birlikte nesneleri yakarsa, güneş de Zaman'ı yakarsa, bu her şeyin yanması anlamına gelirdi!