Aypi68

Aypi68
Kendini arayan bir ben Delirmek belirmektir Can Bonomo Ben hiçbir zaman umudumu yitirmedim. Mustafa Kemal Atatürk Sanki tüm hayatım boyunca yanlış melodiyle dans etmiş gibiyim. Friedrich Nietzsche Evli
Yapay zeka da popüler kültür kölesi olmuş
3/10
·296 syf.·
2026 4. kitabı
Konu üzerine yazılmış en iyi 5 kitap diye bir soru sordum. Yaşasın Orgazm kitabı en çok okunanlar ve beğenilenler arasındaydı. Burada da okuduğum bir kaç incelemeye istinaden puanıda yüksek diye tercih ettim. Etmez olaydım. Kitabı yarım bırakmayı sevmediğim için devam ettim. İşkence gibiydi sonuna kadar zorla okudum. Hatta itiriaf etmeliyim ki bazı sayfaları direk geçtim okumadım. Bu sitede en düşük puan verdiğim kitapta bu oldu. Pişman değilim. İçeriğine çok girmek istemiyorum. Ama bir kaç kelam etmeden de geçmeyeceğim. Karı koca beraber başka kişilerden de destek alarak yazmışlar kitabı. Bu arada işin uzmanı olduklarını söylüyorlar fakat alakası yok. Üç beş sertifika alıp ben bu işin uzmanıyım diyip sürekli seminer düzenleyen tiplerden malesef. İşin uzmanı olmadıkları içinde kitap bilimsellikten, üsluptan uzak porno vari birşey olmuş. Kitabın ismi yaşasın orgazm fakat orgazmdan çok az bahsediliyor. Bilimsel veri yok. Kendi çaplarında yaptıkları basit anketlerle birşeyler anlatmaya çalışmışlar. Sürekli aynı konular etrafında dolanmış tekrara çok düşmüş. Ergenlere yönelik yazılmış desem ergenler için de uygun bir kitap değil. Tamam cinselliği konuşalım. Bazı tabuları yıkalım. Ama bu şekilde değil. Olmamış üzgünüm olmamış. Porno vari anlatımınızla cinsellik normalleştirilemez. Orgazmda asla bu kitapla öğrenilmez. Adından uzak bir kitap. Kitabın bu kadar beğenilmeside ayrı şaşırttı. Bir tane kötü inceleme okumadım. Hâliyle beklentim de yüksekti. Her kitabı övme mantığını bir kenara bırakmalıyız. Bazı kitaplar gerçekten kötü. Ve bunu da dile getirmeliyiz. Bence kötüydü bu kitap. Gelelim başka bir konuya. Zaten bildiğim birşey ama yinede dile getirmek istiyorum. Bu ülkede siyaset konuşulmaz, din konuşulmaz, cinsellik konuşulmaz. Kısaca insana dair, insan olmaya dair ne varsa
Yaşasın OrgazmDorian Solot · Aganta Kitap · 2020673 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Küllerinden yeniden doğusun hikayesi...
10/10
·136 syf.·
Beğendi
·
2026 2. kitabı
Farklı ülkelerin egemenliği altındayken Snellman sayesinde özgürlüklerine yeniden kavuşan ve yepyeni bir ülke olan Finlandiya'nın hikâyesi. Yanıp kül olup yeniden doğusun hikayesi gerçekten. Öyle bir doğuş öyle bir değişim ki bugün hala Dünya'nın en mutlu, refah seviyesi en yüksek ülkelerinden biri. Snellman'ın zekası ve çabasıyla gerçekleşiyor bu doğuş. Tıpkı kendisinin de dediği gibi küçük küçük ışıklar yakıyor her alanda ve bu ışıkları çoğaltmak ve söndürmemek için mücadele veriyor. Eğitimle ve bilimle aydınlanmanın en güzel örneğini gösteriyorlar tüm dünyaya. Okuyan herkes Snellman'a eminim ki hayran olmuştur. Ve sürekli kendi ülkemizle kıyaslar yapmıştır. Evet bende hayran oldum doğru ama ben en çok kendi Snellman'ımıza hayran oldum bir kez daha gurur duydum. Kim bizim Snelman'ımız: Tabi ki Gazi Mustafa Kemal Atatürk. Zamaninda bu kitabı okuyup etkilenmiş ve herkese okumasını tavsiye etmiş. Hatta okullarda ders kitabı olarak okutulmasını istemiş. Benim canim Atam da büyük bir mücadele vermiş. Ülkemizi bilimle, eğitimle aydınlatmak için çabalamış. Kitapta okuyup etkilendiğimiz taktir ettiğimiz bir çok şey bizim ülkemizde de yapılmış fakat gel gör ki devamı gelmemiş gelememiş. Bugün bir Finlandiya'da biz olabilirdik demeden edemeyeceğim. Bu ülkeye bir daha Mustafa Kemal Atatürk gelmeyecek. Kimse onunla kıyas dahi edilemez ama kitabı okurken Mustafa Güzelgöz'ü(Eşekli Kütüphaneci) de sık sık anımsadım. Bunu da eklemek istiyorum. Son bir konuya daha değinmek istiyorum. Ben bu kitapla 2 yıl önce karşılaştım. 36 yaşıma kadar bu kitabı ne duydum ne gördüm ne de biri tavsiye etti. O kadar üzüldüm ki. Atamızın tavsiye ettiği bir kitaba neden sahip çıkamadık neden okumadik neden okutmadik. Burada en çok ögretmenlerime kırıldım. O kadar eğitim hayatımda bir tane
Beyaz Zambaklar ÜlkesindeGrigory Petrov · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2025124,9bin okunma
İnceleme olmayan inceleme
8/10
·172 syf.·
2025 22. kitabı
Öncelikle şunu belirtmeliyim ki kendimi Friedrich Nietzsche 'ye inceleme yazacak yetkinlikte hissetmiyorum. Oyüzden inceleme gibi değilde Nietzsche'yle savaşımın kısa özeti diyelim. Savaş dedim çünkü onun kitaplarını okurken gerçekten hem kendisiyle hem kendimle hem düşüncelerle hem insanlarla kısacası herkesle ve herşeyle kavga eder gibi birde üstüne dayak yiyormuşum gibi hissediyorum. Kitap bittiğinde de yorgun... Ama o yorgunluğu nasıl tarif edeceğimi de bilmiyorum. Dili çok ağır, cümleler çok uzun, anlamakta zorluk çekiyorum. Kitabi 2 kez okudum desem yeridir. Çünkü çoğu sayfayı anlamak için tekrar tekrar okudum. Her okumamda farklı anlamlar çıkardım. Tekrar tekrar okuduktan sonra anlamanın mutluluğunu yaşarken diğer sayfalara geçince aaa aslında orada bunu demek istemiş üzüntüsü ve şaşkınlığı arasında gidip gelerek okumak bir savaş değilde nedir. Gelelim kitaba. 3 bölümden oluşan kitapta: 1.Bölümde iyi-kötu kavramlarını, 2.Bölümde suçluluk-vicdan kavramlarını ve 3.Bölümde çileci idealin anlamını derinlemesine ele alıyor. 3 bölümde de durup düşündüğüm sorguladığım çok kısımlar oldu. Ama en cok sevdiğim bölüm çileci ideal kısmıydı. Birde ahlakın kutsal değilde tarihsel ve psikolojik bir süreçle oluştuğunu söylemesi, savunması, detaylıca anlatması kitaptaki sevdiğim diğer bir taraftı. Şuana kadar 3 kitabını okudum. İyinin ve Kötünün Ötesinde , Deccal; Hıristiyanlığa Lanet ve Ahlakın Soykütüğü . Bu üçü arasinda en cok bu kitabını sevdim. Artık anlamaya başladığim için mi yoksa gerçekten bu kitabi diğerlerine göre daha mi güzeldi orasını bilemiyorum. Son olarak çeviriye değinip incelememi bitiriyorum. Nietzsche'yi kendi dilinde bile anlamak eminim ki çok zordur. Hal böyle olunca Türkçe'ye çeviri kısmında da sıkıntılar olduğunu düşünüyorum. Nietzsche okuyacaklara minik bir tavsiye: ben henüz hangi yayinevinin
Ahlakın SoykütüğüFriedrich Nietzsche · Kabalcı Yayınevi · 20112,657 okunma
Dünya; tüm ırklarda kadınlar için bir çilehane mi?
8/10
·247 syf.·
2025 5. kitabı
Dini, dili, ırkı farketmeksizin evet bir çok kadın için dünya bir çilehane. Tasavvufi anlamda bir çilehane değil. Bir yaratıcı, bir Tanrı için çekilen çile değil. "ERKEK"ler için çekilen çile. Bu çilehanede yaşayan bir kadının hikayesi anlatılıyor kitapta. Waris Dirie... Somali'de doğmuş Waris Dirie'nin kendi ağzından dinliyoruz hikayesini. Sade akıcı bir dille yazılmış. Edebi yönü zayıf fakat böyle bir beklentim de yoktu başlarken. Somali'den Amerika'ya uzanan ilginç ve bir o kadar da üzücü bir hikaye. Waris Dirie göçebe bir ailenin kızı. 12 yaşındayken 65 yaşında bir adama 5 deve karşılığında satılmak isteniyor. Bu olaydan sonra evden kaçıyor ve hayatı o günden sonra değişmeye başlıyor. Bugün geldiği noktada dünyaca ünlü bir manken kendisi. Sadece bir manken değil benimde en çok değinmek istediğim kitabında ana konusu olan 'kadın sünneti' konusunda çok güzel çalışmalar yapan 'Çöl Çiçeği Vakfı'ninda kurucusu aynı zamanda. Waris'in başına gelmeyen olay yok. Bir insanın başına en kötü ne gelebilir ki dediğimiz bir çok şey geliyor. Ama o öyle asi ruhlu, öyle güçlü bir kadın ki hepsinden aldığı yarayı bir ışık hüzmesine dönüştürüp tüm kadınları aydınlatacak o ışığı çok güzel bir şekilde taşımayı başarıyor. Gelelim asıl konumuza: 'kadın sünneti'. Bu konuda bir kaç kelam etmek isterim. Ben sünneti sadece kadınlar üzerinden değil erkek, kadın fark etmeksizin ele alacağım. Sünnetle ilgili ilk sorgum 7 yaşında bir akrabamızın sünnet olurken ki çığlıklarını duymamla başladı. Çocuk aklımla bir türlü anlamlandıramıyordum. Neden erkek çocuklara bu acı cektiriliyor ve neden sonrasında bir eğlence yapılıyordu. Neyi kutluyordu bu insanlar. Orada fark etmeye başlamıştım kadınlarla erkeklerin arasında toplumun, inanışların, ideolojilerin vs koyduğu kocaman uçurumu. Hiçbir
Çöl ÇiçeğiWaris Dirie · Bilge Kültür Sanat · 200211,7bin okunma
Tüm zamanların en çok satan kitabı!
4/10
·168 syf.·
2025 7. kitabı
Dikkat dikkat tüm zamanların en çok satan kitabını inceleyeceğim. Biraz heyecan yaptım açıkçası :) . Hazırsak başlıyorum. Aslında inceleme yazmak istediğim bir kitap değil kesinlikle fakat belki kitabı almak isteyipte benim gibi inceleme okuyanlar olursa, faydası olsun diye yazmak istedim. Almayın arkadaşlar almayın. 4 puan çok bile bu kitap için. Yıllar önce almıştım. Satıcı öyle övmüştü ki çok merak etmiştim. Ama bir türlü başlamak kısmet olmadı. Kitap bitince hiç kısmet olmasada olurmuş dedim :). Dili sade bir çırpıda biter. Sen niye 65 günde okudun diyenler olabilir başlayıp bırakıp sonra tekrar okudum oyüzden, yoksa 2 güne bitecek bir kitap. Biter bitmesinede ne katar size koskoca bir hiç. Düşüncenin gücüne inanan biri olarak daha farklı bir kitap beklemiştim açıkçası ama tam bir hayal kırıklığı oldu. Kitabın özeti "iyi düşün iyi olsun" bu kadar basit. Bunu evirip çevirip tekrar etmiş. Neden bu kadar sevildiğini de hiç anlamadım, şaşkınım. Popüler kültürün abarttığı kitaplardan biri daha. Tabiki tavsiye etmem zaman kaybı. Kitap okumaya yeni başlayanlara tavsiye edilebilir belki ;) Keyifli okumalar. Çokça saygı ve sevgi dileklerimle...
Düşüncenin GücüJames Allen · Mahzen · 20214,982 okunma