Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
"Şu güneşin altındaki hiçbir sebep sadece türdeşlerim çoğunluk olarak onu beğeniyor veya beğenilmesi gerektiğine inanıyor diye o beğeniyi benim de taklit etmemi gerektirmez. Hoşlandığım ya da hoşlanmadığım şeylerde modayı takip edecek değilim.”
Genç bir denizci olan Martin Eden ' in Ruth'a aşık olması ile gelişim yolculuğu başlar...
Martin işçi sınıfına , sevdiği kız Ruth ise burjuva sınıfına dahildir. Martin sevdiği kız için onun dünyasında var olabilmek için değişime başlar demeyeceğim.Çünkü Martin değişmez gelişir.Aydınlanmak da diyebiliriz.Ama asıl aydınlanması gereken Martin miydi ?Ruth muydu?Yoksa her ikisi de mi?Ruth 'un da aydınlanması gereken çok nokta vardı da neyse...
Kızın dünyasına ulaşabilmek için çok okur.Ilk başta anlamasa da çok okur.Martinin inanılmaz azimli olması beni hayran bıraktı. Peki bu azmin sonunda ne oldu demeyin.Bizi sonuca götüren yolda , yaşadıklarımız değil midir önemli olan?
Bu sadece bir aşk hikayesi değil.Ayni zamanda işçi sınıfı ile burjuva sınıfının farklılıkları ,kapitalizmi de anlatıyor bizlere.Sevmedigim kısmı sanki biraz fazla uzun olmuş gibiydi.Ya da bana öyle geldi bilemiyorum:)Benim eksik olduğum noktalar kitaptaki yazarlardi.Onlara hakim olabilsek çok daha güzel olabilirdi diye düşünüyorum.
Bu kitap bana
İnsanın Anlam Arayışı kitabini hatırlattı zaman zaman.Ya Martin bulabilmis miydi hayatının anlamını?
Bunun cevabını sizlere bırakıp incelememi bitiriyorum.
İyi okumalar...
Şu insanlar , şu dünyada var oldukça her şeye akıl erdirecekler ,kartalın uçuşuna , karıncanın yuvasına, ayin, günün doğusuna, batışına ,ölüme, kalıma, her şeye akıl sır erdirecekler. Karanlığa ışığa , her şeye ,her şeye akıl erdirecekler , tek insanoğluna güçleri yetmeyecek.Onun sırrına ulaşamayacaklar.