Labirentin ilk serisi..
Thomas bir asansörde uyandığında hatırlayabildiği tek şey ismidir. Ailesini, evini veya oraya nasıl geldiğini hatırlayamaz. Zihni bomboştur. Asansörün kapıları açıldığında Thomas kendini Kayran adında, taş duvarlarla çevrili geniş bir alanda ve burada yaşayan çocukların arasında bulur. Ne yapacağını nasıl davranacağını bilemez bir durumda.Tıpkı Thomas gibi Kayranlılar da oraya neden ve nasıl geldiklerini bilmemektedir. Tek bildikleri çevrelerini saran labirente çıkan taş kapıların her sabah açılıp her akşam kapandığı ve her otuz günde bir aralarına yeni bir çocuk katıldığıdır. Kimse Kayran'da kalmak istemese de orada herkes zorunlu bir şekilde kalmaya mecburdur. Yine de Thomas'ın içinde bir his, çıkış yolu bulabileceğini söylemektedir. Ama bunun için öncelikle oranın kurallarını öğrenmesi ve kabullenmesi gerekiyor. Izdırap verenler,hareket eden taştan duvarlar,Kayran,koşucular,sokulmak,değişim ve İSYAN...." Herkese yabancı gelen bu kelimeleri okumadan anlamanız imkansız.. çok severek okuduğum bu kitabı herkese tavsiye ederim. Çok heyecanlı ve güzel sarıyor..